English

تجمع اهالی دشت سقاوه بویراحمد در اعتراض به احداث پتروشیمی/ مردم را با شعار اشتغال فریب ندهید

جمعی از اهالی دشت سقاوه بویراحمد نسبت به احداث پتروشیمی در این منطقه در مقابل درب استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

تجمع اهالی دشت سقاوه بویراحمد در اعتراض به احداث پتروشیمی/ مردم را با شعار اشتغال فریب ندهید

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، بهشتی یکی از این معترضین گفت: تمام کشورهای پیشرفته و حتی جهان سوم و بقیه استان‌های کشور با یک چشم انداز و دور اندیشی چند ساله تمامی طرح‌های مخرب را از جمله طرح فوق تخریبی پتروشیمی را خط بطلان و قرمزی روی آن می‌کشند.

وی افزود: ولی متاسفانه نماینده بویراحمد و دنا با عقب گرد، برای چند سال بیشتر ماندن خود در مجلس، دست به بزرگ‌ترین اشتباه تاریخ بویراحمد می‌زند، و با نابود کردن اکوسیستم منطقه، روخانه ها، آلوده کردن آب‌های سطحی و زیر زمینی منطقه رقم زده است.

دانشی یکی از معترضین گفت: اگر هدف اشتغال و درآمد مردم است، آیا نماینده بویراحمد و دنا و سرمایه گذار نمی‌توانند با ۱ تا ۲ درصد از تسهیلات ۸ هزار میلیارد تومانی طرح پتروشیمی فوق تخریبی سقاوه که برابری دارد با بودجه ده‌ها سال استان کهگیلویه و بویراحمد، تمام منطقه لوداب مارگون و پاتاوه را با کشاورزی مکانیزه و باغات این منطقه و دامداری مدرن احیا کنند، و هنچنین با ایجاد صنایع تولیدات مواد غذایی پوشاک و تولیدات صنایع خانگی و مبلمان، یاسوج را همچون شهری بی‌نظیر بی‌نظیر تبدیل کنند، و هم اینکه مردم مستقیماً وارد چرخه اقتصاد شوند، و درآمد بیشتری داشته، و سهم بسزایی در رشد و شکوفایی صادرات غیر نفتی داشته باشند.

این معترض تصریح کرد: همچنین نماینده مردم در مجلس می‌تتواند با حفظ اکسیستم منطقه و طبیعت بکر بویراحمد صنعت مدرن گردشگری را احیا کند، با احداث پتروشیمی سقاوه هدف فقط جیب سرمایه داران و تسهیلات فراوان برای طرح‌ها است.

محرابی یکی از معترضان این طرح گفت: اکثر صنایع تولیدی این استان نیمه کاره رها و یا پلمپ رها شده است، کارخانه قند را همین‌ سرمایه گذار خریداری کرد و بعد از چند روز تعطیل کرده است، پتروشیمی دهدشت بعد از ۲۰ سال پتروشیمی دهدشت فقط یک کانکس، یک پرچم و یک نگهبان از آن باقی مانده است.

این معترض تصریح کرد: هدف این پتروشیمی تسهیلات فراوان و جیب این سرمایه گذار است، و دغدغه آنان اشتغال مردم بویراحمد نیست، متاسفانه عده ای از مردم در باد اشتغال، فریب شعار اشتغالزایی را خورده‌اند.

محمدی یکی از این معترضان نیز گفت: طبق اظهارات زارعی نماینده بویراحمد و دنا، آب مورد نیاز صنعت پتروشیمی قرار است از رودخانه بشار تامین شود.

این معترض تصریح کرد: حجم آب مورد نیاز هر واحد پتروشیمی به حدی زیاد است، که این حجم آب در پتروشیمی‌های عسلویه از آب دریا، در ماهشهر از رودخانه کارون، در اصفهان و شیراز از سدها و در اراک از چاه‌های عمیق تأمین می‌شود.

بهشتی یکی از معترضان نیز گفت: با فرض بر اینکه این منبع آب به‌طور کامل منتقل شود، که در فصل تابستان کل حجم آب منتقل خواهد شد حتی نیمی از آب مورد نیاز پتروشیمی را تأمین نمی‌کند، و این رودخانه آب مورد نیاز کشاورزان زیادی را تأمین می‌کند، و امکان انتقال این منبع از لحاظ حقوقی وجود ندارد.

این معترض ادامه داد: همچنین جمعی از کشاورزان اجازه هیچ گونه تعرض به حقوق خود را نخواهیم داد، و با انتقال این منبع آب به صورت قانونی برخورد خواهیم کرد، رودخانه بشار در رگ‌های کشاورزان آن جاریست، بگذارید در مسیر عدالت جریان داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه