English

رییس‌کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد مطرح کرد

حکم سارقان مسلح طلافروشی گچساران در ملاعام

نشست فصلی رؤسای حوزه‌های قضایی استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

حکم سارقان مسلح طلافروشی گچساران در ملاعام

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مزارعی رییس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در آغاز این نشست به ذکر حدیثی از امام جعفر صادق (ع) پرداخت ودر خصوص خدمت گزاری به مردم اظهار کرد: مردم از عدلیه جمهوری اسلامی ایران و از نخبگانی که در منصب قضا و در عرف عام و شریعت، به عنوان جایگاه معصوم معرفی شده توقع دارند و برای رفع حوائجشان به دستگاه قضا مراجعه می‌نمایند و با توجه به فرمایش امام صادق (ع) وظیفه ماست که ضمن گرامی داشتن این جایگاه در حل مشکلات مردم تلاش کرده و کرامت مردم را حفظ نماییم.

رییس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه مقتضای کار قضایی گاهی اوقات برخوردهای خشن است افزود: برخوردهای خشن در دستگاه قضایی جایی ندارد و وقتی پرونده ای در حوزه بازپرسی تشکیل می‌شود باتوجه به نوع پرونده و مقتضای پرونده ممکن است شکل پلیسی به خود بگیرد شما به عنوان مدیران و نخبگان دستگاه قضایی باید زیردستان را به امر خودسازی و حفظ حریم و حرمت مردم توصیه نمایید.

برخی اوقات در پرونده ای با توجه به اقتضائات آن باید نرم برخورد شود لذا توجه به اظهارات مراجعان نیز وظیفه همه کارکنان دستگاه قضایی است. جایگاهی که خداوند برای مدیران و قضات قرار داده رعایت حرمت مردم است، در دستگاه قضایی نباید کسی سرگردان شود.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه با اذعان به اینکه دستگاه قضایی در بین سایر دستگاه‌های حکومتی مانند حوزه علمیه، ادارات و سازمان‌ها است افزود: پرونده‌های مردم اسناد محرمانه ای است که در دستگاه قضایی جهت احقاق حق تشکیل می‌شود و لازم است با خوش رویی در اجابت درخواست مردم اقدام نماییم.

قاضی القضات استان در ادامه با اشاره به حادثه تلخ قتل طلافروشان گچسارانی و دستگیری متهمان گفت: دستگاه قضایی پیشتازترین و جلودارترین دستگاه در ایجاد امنیت و نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و سربازان گمنان امام زمان نیز در ایجاد امنیت همراه و همکار دستگاه قضایی هستند و امروزه با تعاملی که در بین دستگاه قضایی و نهادها و سازمان‌های نظامی و امنیتی است، معضل امنیتی نداریم.

وی افزود: کسانی که امنیت مردم و آرامش جامعه را مخدوش می‌نمایند نمی‌توانند از چنگال عدالت فرار نمایند. پروندهٔ سارقان طلافروشی گچساران در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی، رأی آن صادر و حکم را در ملاء عام و در محل وقوع حادثه اجرا می‌نماییم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مزارعی در خصوص پرونده‌های مانده از سال‌های قبل اظهار کرد: همکاران محترم قضایی و اداری تا پایان سال جاری نسبت به مختومه نمودن پرونده‌های مانده از سال ۹۵ اقدام نمایند.

وی در ادامه گفت: کیفیت و کمیت عملکرد همکاران قضایی و اداری که قصد انتقال به خارج از استان را دارند قبل از جابجایی، توسط تیم بازرسی متشکل از نظارت و ارزشیابی قضات و حفاظت و اطلاعات بررسی و گزارش می‌شود.

در این نشست آقایان دکتر محمود حکیم و مهندس بهزاد صادقی به ترتیب به عنوان معاونان منابع انسانی و آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان معرفی شدند.

در پایان این نشست به ۸۰ نفر از کارکنان قضایی و اداری که در بازرسی فصلی در زمینه استفاده از سیستم CMS و سامانه ثنا بیشترین امتیاز را کسب نموده بودند، با اهداء لوح تقدیر، تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه