English

در نشست شورای ورزش بانوان منطقه دو کشورمطرح شد

توجه ویژه دولت تدبیر و امید به ورزش بانوان/ شرکت ۲۰.۶ درصد مردم ایران در ورزش همگانی

سومین نشست شورای ورزش بانوان منطقه دو کشور با حضور استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

توجه ویژه دولت تدبیر و امید به ورزش بانوان/ شرکت 20.6 درصد مردم ایران در ورزش همگانی

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه ورزش بانوان برای جامعه و کشور اهمیت دارد، و نگاه مقام معظم رهبری به ورزش همگانی است، گفت: توجه دولت یازدهم و دوازدهم به ورزش بانوان نگاهی ویژه است، که بانوان باید از این ظرفیت بهره مند شوند، تا سطح ورزش در این حوزه پیشرفت کند.

سید محمد تقی علوی تصریح کرد: باید از ظرفیت خردسالان، نوجوانان و توانمندی زنان استفاده شود، تا محیطی برای ورزش بانوان فراهم شود.

علوی افزود: اعتبارات ورزش در ماده 27 و سایر موارد در یک مرحله اعتبارات ابلاغ شد، که باید سهم بانوان در این اعتبارات لحاظ شود.

سرپرست امور هماهنگی بانوان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در این نشست با بیان اینکه خانم علیزاده اولین مدال آور طلا المپیک را کسب کرد، گفت: زنان کشور توانایی حضور در مسابقات المپیک را دارند.

نگار افشین اظهار کرد: حدود 90 درصد ساختار زیربنایی برای ورزش بانوان در استان‌ها فراهم نشده، و مجموعه ورزشی مختص به بانوان در کشور وجود ندارد، که این خود معضلی برای ورزش بانوان است.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست گذاری دولت دوازدهم و اهداف وزارت ورزش و جوانان باید به اولویت‌های ورزش بانوان اهمیت بیشتری داده شود، و یک سالن ورزشی چند منظوره شامل خوابگاه و استخر برای بانوان مصوب شود.

افشین افزود: میزان مشارکت قشرهای مختلف مردم ایران در ورزش همگانی 20.6 درصد بوده در حالی که در کشورهای اروپایی این رقم حدود 70 درصد است.

سرپرست امور هماهنگی بانوان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: برخی سالن‌های ورزشی مختص بانوان در مکان‌های دورافتاده، و نامناسب واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی