English

شهردار قدمگاه عنوان کرد:

بازدید سالانه ۸ میلیون زائر فرصت سرمایه گذاری مغفول مانده در قدمگاه

شهردار قدمگاه بر لزوم توجه سازمان های متولی چون همیاری شهرداری ها در جهت توجه بیشتر به توسعه فرصت های سرمایه گذاری در شهرهای پر ظرفیت کوچک استان تاکید کرد.

بازدید سالانه 8 میلیون زائر فرصت سرمایه گذاری مغفول مانده در قدمگاه

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، حمید عباسی مود گفت: قدمگاه با 4حدود هزار نفر جمعیت در فاصله 95 کیلومتری مشهد قرار گرفته و و از سال 1375 با تاسیس شهرداری در این شهر، خدماتی در محدوده 164 هکتار به زائران و شهروندان پر شمار این منطقه در حال ارائه است.

وی افزود: طرح های مختلفی در برای ارائه خدمات بهتر به مردم توسط شهرداری پیگیری می شود، که انتظار می رود سازمان همیاری شهرداری های استان به عنوان متولی امور با جذب و تامین سرمایه لازم در تحقق این پروژه ها همیار ما باشد.

شهردار قدمگاه ادامه داد: به دلیل جاذبه های مذهبی و گردشگری قدمگاه، سالانه حدود 8 میلیون نفر زائر و گردشگر از این شهر دیدن میکنند که این امر فرصت مناسب و توجیه پذیری از نظر اقتصادی برای ورود سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در زمینه ایجاد مراکز اقامتی، رفاهی، رستوران، مهمان پذیر و ... در این منطقه، خواهد بود.

وی با بیان اینکه در عید سال گذشته بیش از 245 هزار نفر ار قدمگاه دیدن کردند، عنوان کرد: به طور معمول روزانه بیش از 35 دستگاه اتوبوس حامل مسافران خارجی برای بازدید از بقعه منتسب به قدمگاه حضرت رضا (ع) وارد این شهر می شوند که تعداد در فصول خاص به حدود 80 دستگاه نیز می رسد.

عباسی مود ادامه داد: حجم بالای مسافر در 6 ماهه نخست سال در قدمگاه، علاوه بر ایجاد نیازهایی در این شهر، فرصتهای خوبی نیز در جهت سرمایه گذاری بر روی پروژه های اقتصادی در حوزه گردشگری و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری فراهم میکند.

وی با اشاره به بسته های پیشنهادی سرمایه گذاری و برنامه های پیش روی شهر قدمگاه، عنوان کرد: با توجه به استقبال و علاقه زائران و مردم اقصی نقاط کشور برای استفاده از آب متبرک چشمه حضرت رضا(ع)، می توان با برنامه ریزی مطلوب و حمایت حوزه سرمایه گذاری سازمان همیاری در جهت ایجاد یک کارخانه بسته بندی و عرضه این آن به صورت بهداشتی ورود پیدا کرد.

شهردار قدمگاه اظهار داشت: به لحاظ نوع علاقه مندی های اکثر شهروندان، تقاضا و نیاز موجود در بخش زبرخان، احداث جمعه بازار وسایل نقلیه و مرکز معاینه فنی خودرو در مرکزیت شهر قدمگاه نیز یکی دیگر بسته های سرمایه گذاری این منطقه است که می تواند با به صورت مشارکتی با شهرداری مورد توجه سازمان همیاری قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه سازمان همیاری به شهردارهای توانمند و سرشار از فرصت در نقاطی دورتر از مرکز استان ادامه داد: تولید خشکبار و انواع محصولات کشاورزی در بخش زبرخان، فرصتهایی است که متاسفانه به دلیل  عدم برنامه ریزی لازم و نبود تعاملات جدی بین بخش های مرتبط سازمان  با شهرداریها، عواید آن به جیب دلالان می رود.

عباسی مود به لزوم بهبود ارتباطات بین سازمان همیاری و شهرداری های کوچک تاکید کرد و افزود: این رویه در گذشته به نحو مطلوب تری دنبال می شد که باید برای اثر گذاری بیشتر این نهاد اقتصادی بزرگ در حوزه خدمات رسانی به شهرداریها و توانمند کردن آنها، برنامه ریزی جدی تری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان همیاری از بدنه شهرداریهای استان ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: شفافیت، صداقت، ارائه دقیق و دوره ای گزارشات مالی به شهرداریها به عنوان سهامداران این سازمان و حمایت از طرح های سوده موجود در شهرهای مختلف می تواند سازمانی توانمند و قابل اتکاء به لحاظ اقتصادی را به وجود آورد تا بتواند به نحو موثرتری به حل مشکلات شهرداریها بپردازد.

شهردار قدمگاه به آمادگی این شهرداری برای میزبانی یکی از جلسات هیئت مدیره سازمان همیاری در شهر قدمگاه رضوی، پیشنهاد کرد: برگزاری این جلسات در شهرهای مختلف و حضور و بازدید میدانی اعضای هیات مدیره از توانمندیها و مشکلات و آشنایی با پیشنهادات و دغدغه های شهرداری ها بصورت، می تواند حرکتی به سوی اثرگذاری مطلوبت تر این نهاد در توسعه و آبادنی شهرهای استان داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی