English

اختصاص ۴.۳ میلیارد دلار اعتبار جهت توسعه ۲۷ مخزن مناطق نفت خیز جنوب

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: برای توسعه 27 مخزن مناطق نفت خیز جنوب 4.3 میلیارد دلار اعتبار اختصاص و صرف اجرای پروژه های حفظ و نگهداشت تولید می شود.

اختصاص 4.3 میلیارد دلار اعتبار جهت توسعه 27 مخزن مناطق نفت خیز جنوب

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سید عبدالله موسوی طی مراسم بزرگداشت روز ملی حمل و نقل امروز یکشنبه (26 آذر) بیان داشت: با مصوبه ای که شورای اقتصاد خواهد داشت، برای توسعه 27 مخزن مناطق نفت خیز جنوب 4.3 میلیارد دلار اعتبار اختصاص و صرف اجرای پروژه های حفظ و نگهداشت تولید می شود.

وی اضافه کرد: از این میزان اعتبار حدود 1.7 میلیارد دلار برای اجرای طرح های توسعه ای تحت الارضی و مابقی صرف اجرای طرح های سطح الارضی می شود.

موسوی تصریح کرد: این شرکت در نظر دارد در دو سال آینده ضمن جبران کاهش طبیعی تولید، نسبت به افزایش ظرفیت تولید به میزان 341 هزار بشکه در روز بر مبنای قراردادی جدید مانند EPCF اقدام کند.

وی عنوان کرد: مناطق نفت خیز جنوب آمادگی دارد در قالب قراردادهای EPCF حدود 124 پروژه سطح الارضی تعریف و اجرا و در تحت الارض نیز حدود 240 حلقه چاه را حفاری کند که نشان می دهد در آینده، استان خوزستان به لحاظ مخازن هیدروکربوری دارای ظرفیت های سرمایه گذاری زیادی است.

موسوی گفت: از همه سرمایه گذاران، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که قابلیت کار EPC و EPCF را دارند دعوت کرد از این فرصت استفاده نموده و در اجرای این طرح ها که موجب رونق اقتصادی استان خوزستان و کشور می شود مشارکت کنند.

این مقام مسئول در مناطق نفت خیزگفت: 26 آذر ماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در سال 1362 مبنی بر اعزام کامیون ها به بنادر جنوب کشور و تأمین مایحتاج عمومی مردم در دوران دفاع مقدس است که بزرگداشت چنین روزی نشانه تجدید بیعت با آرمان های امام(ره) است.

موسوی خاطر نشان کرد: ترابری از زمان اکتشاف صنعت نفت با این صنعت همراه بوده و در طول این مدت متناسب با بخش های دیگر پیشرفت کرده و امروز بخشی از زنجیره تولید محسوب می شود.

وی در پایان ضمن اشاره به لزوم نوسازی و بروزرسانی ناوگان ترابری مناطق نفت خیز جنوب، اذعان کرد: افزایش سطح آموزش و افزایش ضریب ایمنی را در مجموعه ترابری مورد تاکید قرار دادیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه