English

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در دیدار سفیر سوئد خبر داد

سرمایه گذاری اصفهان و سوئد در بخش حمل و نقل و انرژی

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان و سوئد در بخش حمل و نقل، خودروسازی و انرژی می توانند سرمایه گذاری مشترکی تعریف کنند.

سرمایه گذاری اصفهان و سوئد در بخش حمل و نقل و انرژی

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار سفیر سوئد در ایران گفت: استان اصفهان در مرکز کریدور حمل و نقل ایران قرار دارد و در زمینه های خودروسازی به عنوان قطب قطعه سازی کشور به شمار می  رود.

وی استان اصفهان را با 8 هزار واحد صنعتی در بخش های فولادی،پتروشیمی ،مصالح ساختمانی، نساجی را صنعتی ترین استان کشور برشمرد و گفت: 67 شهرک صنعتی استان در زمینه های گوناگون توانسته نیاز صنعتی ایران را برطرف کند و در تحریم های اقتصادی نقش مهمی ایفا کند.

وی از صادرات محصولات فولادی ، پتروشیمی و مصالح ساختمانی از جمله سنگ استان اصفهان به اروپا خبر داد و گفت:استان اصفهان می تواند به صورت مستقیم با سوئد روابط تجاری نزدیکی در بخش های مختلف تعریف کند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان تولید محصولات کشاورزی از جمله میوه جات را از مزیت های استان اصفهان برشمرد و گفت:میوه و خشکبار استان اصفهان می تواند بیش از گذشته به اروپا صادر شود.

سهل آبادی  با اشاره به قانون مترقی جذب سرمایه گذاری خارجی ایران گفت:استان اصفهان بیش از 140 پروژه مطالعه شده  سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران خارجی طراحی و آماده سرمایه گذاری مشترک با آنان است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خواستار برقراری روابط دوطرفه با اتاق بازرگانی سوئد از طریق سفارت این کشور در ایران شد و گفت:سفارت خانه ها نقش مهمی در برقراری ارتباط بین اتاق های بازرگانی و فعالان اقتصادی دو کشور دارند.

سفیر سوئد در ایران در این دیدار گفت:شرکت های سوئدی بیش از چندین دهه است که با ایران روابط تجاری نزدیکی دارند و در شرایط تحریم اقتصادی ایران روابط خود را با این کشور کاهش ندادند.

هلنا سونگلند(HELENA SANGELAND )با اشاره به توانمندی سوئد در بخش های حمل و نقل ،خودروسازی ،انرژی های پاک محیط زیستی، فناوری اطلاعات و داروسازی گفت:شرکت های سوئدی می توانند همکاری مشترکی با شرکت های استان اصفهان در این زمینه ها آغاز کنند.

وی تصریح کرد:بیش از 120 هزار ایرانی در سوئد زندگی می کنند که نقش مهمی در  تجارت و سرمایه گذاری این کشور دارند و آنان می توانند نقش مهمی در توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و سوئد داشته باشند.

سفیر سوئد در ایران با اشاره به سفر نخست وزیر سوئد به ایران در سال گذشته به ایران گفت:بلند پایه ترین مقام اروپایی از سوی سوئد طی چند سال گذشته به ایران سفر کرده و امیدواریم روابط دو کشور گسترده از گذشته تقویت یابد.

هلنا سونگلند به قرارداد شرکت اسکانیا با شهرداری اصفهان برای تولید 100 دستگاه اتوبوس مسافربری اشاره کرد و گفت: شرکت های سوئدی آماده سرمایه گذاری مشترک در استان اصفهان با هدف تولید و صادرات مجددند.

سفیر سوئد در ایران تاکید کرد: شرکت های سوئدی با شناخت هر چه بیشتر از ظرفیت های استان اصفهان به سرمایه گذاری در این استان ترغیب می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی