English

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

اجرایی شدن طرح ۸۰ میلیون محیط بان در سراسر کشور

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست از اجرایی شدن طرح ۸۰ میلیون محیط بان در سراسر کشور خبر داد.

اجرایی شدن طرح ۸۰ میلیون محیط بان در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، جمشید محبت خانی گفت: باتوجه به محدودیت هایی که در سازمان حفاظت محیط زیست به ویژه در تعداد محیط بانان وجود دارد طرح ۸۰ میلیون محیط بان در سراسر کشور به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی افزود: درحال حاضر در سراسر کشور ۳ هزار محیط بان وظیفه حفظ و صیانت از منابع زیستی کشور را برعهده دارند و این تعداد جوابگو نیست گفت:‌ تنها یک راهکار باقی می ماند و آن این بود که بتوانیم با نگاهی همچون ۸۰ میلیون محیط بان یعنی همه هموطنان نقش یک محیط بان را در کشور داشته باشند وارد عمل شویم.

وی بیان کرد: قرار است این طرح آموزشی در مدارس، مهدهای کودک و دانشگاه های سراسر کشور، NGO (سازمان های مردم نهاد) و دوستداران محیط زیست آغاز می شود تا بتوانیم با اجرایی شدن این طرح، امنیت زیست محیطی کشور را به نحو مطلوبی ارتقا دهیم و از فرسایشی که در حوزه خاک، آب و آلودگی هوا اتفاق می افتد جلوگیری کنیم.

محبت خانی با اشاره به اینکه آیا این طرح به صورت آزمایشی اجرایی می شود گفت: این طرح به صورت آزمایشی اجرایی نمی شود و قصد نداریم این اتفاق بیفتد چراکه در دو هفته گذشته این طرح استارت خورده و همزمان به صورت صددرصد در سراسر کشور اجرا می شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست افزود: از ماه آینده در استانها و زیرمجموعه آنان اقدامات لازم درخصوص طرح ۸۰ میلیون محیط بان اجرایی می شود تا بتوانیم با این اقدام آگاهی های لازم را درخصوص حفظ و صیانت از محیط زیست دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه