English

رئیس اتاق بازرگانی اهواز؛

اتاق بازرگانی مشترک میان ایران و عمان برترین اتاق بازرگانی کشور شد

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: اتاق بازرگانی اهواز به دلیل شباهت استان خوزستان به کشورهای حوزه خلیج فارس وقت بسیاری را برای برقراری روابط تجاری میان این کشورها گذاشته است.

اتاق بازرگانی مشترک میان ایران و عمان برترین اتاق بازرگانی کشور شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، شهلا عموری در همایش فرصت های سرمایه گذاری در کشور عمان که در هتل پارس اهواز برگزار شد، با اشاره به اولویت اتاق بازرگانی اهواز به روابط پایدار اقتصادی با کشورهای همسایه، اظهار کرد: در این زمینه تاکنون نمایشگاه هایی در قطر و عمان برپا کرده ایم و تفاهم‌نامه هایی صورت گرفته است.

وی در همین خصوص افزود: اتاق بازرگانی مشترک میان ایران و عمان برترین اتاق بازرگانی کشور شناخته شده همچنین اتاق بازرگانی اهواز به دلیل شباهت استان خوزستان به کشورهای حوزه خلیج فارس وقت بسیاری را برای برقراری روابط تجاری میان این کشورها گذاشته است.

وی تصریح کرد: استان خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری است و برای تسهیل این فرآیند، اقدام به گرفتن مجوز خط کشتیرانی بین بندر خرمشهر و بندر صحار عمان کرده ایم.

عموری با اشاره به پتانسیل های  تجاری استان خوزستان، بیان داشت: خوزستان رتبه نخست تولید گندم، رتبه سوم تولید برنج، رتبه دوم تولید گل رز و نرگس و رتبه دوم در تولید ماهی‌های گرمسیری را در کشور دارد.

دبیر اتاق بازرگانی اهواز در پایان خاطرنشان کرد: در سال96 استان خوزستان89 میلیون دلار صادرات به کشور عمان داشته است همچنین استان خوزستان به دلیل رتبه نخست در پرورش آبزیان، تولید گندم در کشور می‌تواند در برقراری روابط تجاری با عمان بسیار  اثر گذار باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی