English

زلزله ۵ هزار میلیارد تومان به کرمانشاه خسارت زد

هفته اول دی، مرحله دوم توزیع کالاهای یک ماه زلزله‌زدگان شروع می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: با نصب ۱۱ هزار کانکس در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، ۹۵ درصد اسکان موقت حل خواهد شد.

هفته اول دی، مرحله دوم توزیع کالاهای یک ماه زلزله‌زدگان شروع می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز شنبه در نشست شورای اداری استان کرمانشاه ضمن تقدیر از پشتیبانی سپاه، ارتش و هلال‌احمر در کمک به آسیب دیدگان زلزله شدید کرمانشاه، ابراز داشت: با همکاری هوانیروز، اورژانس کشور و هلال‌احمر نزدیک ۸ بالگرد همان ساعات اولیه انتقال بیش از ۶ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل‌شده و نزدیک 100 هزار چادر در بین زلزله‌زدگان توزیع شد که از این تعداد ۱۰ هزار چادر هم توسط کمک‌های مردم اهدا شد.

وی به توزیع ۲۴۰ هزار پتو، ۴۰ هزار بخاری‌برقی و ۵۰ هزار دفترچه امداد، در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اشاره کرد و افزود: گفت: دفترچه امداد در ابتدا برای چادر بود و در آینده به خانه تعمیم داده می‌شود، مرحله اول توزیع کالای یک‌ماهه صورت گرفته و در هفته اول دی‌ماه مرحله دوم صورت خواهد گرفت.

بازوند تصریح کرد: میزان تلفات زلزله کرمانشاه ۶۲۰ نفر بوده که از این تعداد ۲۹۶ نفر آن را برادران و خواهران اهل تسنن، ۳۷ نفر را برادران و خواهران شیعه و ۲۸۷ نفر را اهل حق تشکیل می‌دادند و همچنین حدود ۱۹۰۰ واحد روستایی خسارت‌دیده که در یک هزار و ۵۲۶ روستا تاکنون ارزیابی به‌عمل‌آمده و یک هزار و ۲۵۵ روستا نیز به‌طور ۱۰۰ درصد تخریب‌شده و مابقی هم خسارت زیادی دیده‌اند.

وی اعلام داشت: ۱۹ هزار خانه ۱۰۰ درصد تخریب‌شده که ۱۳ هزار در روستا و ۱۲ هزار در شهرها هستند و ۶۰ هزار خانه آسیب جدی دیدند که نیازمند تعمیرند

وی افزود: پس از اسکان اضطراری به دنبال اسکان موقت هستیم که در این راستا اگر ۱۱ هزار کانکس در روستا نصب کنیم ۹۵ درصد اسکان موقت حل خواهد شد.

بازوند ضمن تقدیر از فعالیت شبانه‌روزی قرارگاه خاتم‌الانبیا، خاطرنشان کرد: توسط قرارگاه خاتم‌کار نصب ۸ هزار کانکس صورت خواهد گرفت و مابقی توسط کمک‌های مردمی صورت می‌گیرد و همچنین سپاه‌های ۳۲ گانه کشور در روستاها تدارک و هماهنگی سکو سازی اسکان موقت را انجام می‌دهند و حدود ۸ هزار سکو توسط سپاه ساخته شد و قرارگاه خاتم برای نصب اقدام می‌کند.

بازوند بابیان این مطلب که سپاه، ارتش و هلال‌احمر در زمان کوتاهی توانستند ۲۹۰۰ نفر را زنده از زیر آوار بیرون آورند، اظهار داشت: هم‌زمان با اسکان موقت عملیات پی‌کنی و فونداسیون ۵۶۰ واحد مسکونی شروع‌شده است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: تاکنون درمجموع ۲ هزار و ۱۰۲ میلیارد تومان تسهیلات و اعتبار به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اختصاص‌یافته و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای رونق کسب‌وکار به استان تعلق‌گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه