English

سکوت خجالت‌آور شورای شهر و شهرداری گرگان به ضرب و شتم یک خبرنگار/ سریال قلدری‌های ماموران سد معبر تمامی ندارد

سکوت معنی‌دار شورای شهر گرگان نسبت به ضرب و شتم مامور سد معبر این روزها به موضوع خجالت‌آور تبدیل شده و تناقض رفتار و گفتار اعضای این شورا را بیش از پیش مشخص می‌کند.

سکوت خجالت‌آور شورای شهر و شهرداری گرگان به ضرب و شتم یک خبرنگار/ سریال قلدری‌های ماموران سد معبر تمامی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، دوم آذرماه امسال در حالی که گرگان میزبان یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ ورزش در استان گلستان یعنی میزبانی مسابقات کبدی قهرمانی آسیا بود، که خبری تاسف‌آور در کانال خبری یکی از خبرگزاری‌های استان گلستان نگاه مخاطبان و اهالی رسانه را جلب کرد؛ ضرب و شتم خبرنگار توسط مامور سد معبر شهرداری گرگان!

در نگاه اول به این تیتر خبری این سوال در ذهن خواننده ایجاد می‌شود که اصل ماجرا چه بوده و چه عاملی باعث وقوع این حادثه شده است.

محمد صالحی که به گفته خود در روز حادثه برای تهیه گزارش و مصاحبه با سرمربیان و کادر فنی تیم‌های ملی کبدی کشورهای مختلف در حال طی مسیر به سمت هتل اقامت تیم‌ها بوده است اظهار کرد: آن روز در حالی که به میدان ولیعصر گرگان رسیدم ناگهان متوجه برخورد زننده مامور سد معبر شهرداری گرگان با یک زن دستفروش شدم.

این خبرنگار تاکید کرد: این مامور سد معبر شهرداری با استفاده از الفاظ نامناسب و فریاد زدن بر سر زن دستفروش، با لگد سبزی‌های این دستفروش را به وسط خیابان پرتاب کرده و بساطش را بر هم ریخت و اینگونه می‌خواست رفع سد معبر کند.

وی ادامه داد: با توجه به موضوع اجتماعی این واقعه و پرداختن چندباره به موضوع برخورد زننده ماموران سد معبر شهرداری گرگان با دستفروشان به دلیل رسالت خبری و وظیفه‌ای که داشتم تلفن همراهم را به قصد مستندسازی و تصویربرداری از این حادثه از جیبم خارج کردم.

صالحی گفت: مامور سد معبر شهرداری گرگان پس از مشاهده من و تلفن همراهم که در دستانم بود بلافاصله به سمت من حمله‌ور شده و با وارد کردن ضربه به دست و تلفن همراهم با من درگیر و من را مورد ضرب و شتم قرار داد و با آنکه خودم را به عنوان خبرنگار معرفی کردم ولی این فرد باز هم من را مورد ضرب و شتم قرار داد.

این خبرنگار جوان گلستانی با اشاره به اینکه بلافاصله با مدیر خبرگزاری در استان تماس گرفته است، تصریح کرد: در آن زمان من با اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و سرپرست شهرداری گرگان تماس گرفته و موضوع را اطلاع داده و خواستار پیگیری موضوع شدم.

صالحی بیان کرد: متاسفانه با وجود آنکه همه آنها به خصوص سرکار خانم عبداللهی، آقایان گرزین و آقاملایی قول رسیدگی جدی، عذرخواهی و برخورد قانونی با مامور سد معبر شهرداری را دادند اما تاکنون هیچ اقدام عملی در این راستا صورت نگرفته است.

گفتنی است، که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان نیز با عذرخواهی و اظهار پوزش از این خبرنگار و محکوم کردن این اقدام زشت، غیرانسانی و غیراخلاقی، خواستار تنظیم شکواییه برای پیگیری موضوع شد.

بیان چند نکته در این مجال لازم است و نکته اول این است که اگر آن خبرنگار در آن صحنه حاضر نبود، ادامه رفتارهای زننده و ناجوانمردانه مامور سد معبر شهرداری با یک زن دستفروش (تاکید می‌کنم دستفروش زن) چگونه بود.

کدام قانون به ماموران سد معبر شهرداری اجازه برخورد فیزیکی با افراد به خصوص یک زن، توهین و ایجاد رعب و وحشت و نابود کردن وسایل دستفروشان را می‌دهد.

کدام قانون به ماموران سد معبر شهرداری اجازه داده تا با افرادی حتی غیرخبرنگار که در حال تصویربرداری هستند برخورد فیزیکی انجام داده و فرد را مورد ضرب و شتم قرار دهند.

روزهای گذشته تصاویر برخورد فیزیکی ماموران سدمعبر شهرداری تهران در فضای مجازی خبرساز شد و روز گذشته بازرسی شهرداری تهران اعلام کرد که هر دو مامور اخراج شدند، حال شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان پس از گذشت 23 روز از این حادثه چه اقدامی انجام داده‌اند.

مگر غیراز این است که اعضای شورای اسلامی شهر گرگان همیشه مدعی وکلای مردم در شورای اسلامی شهر بوده و دائم شعار احقاق حقوق شهر و شهروند را سر می‌دهند، وکلای مردم در این حوادث کجایید.

این قلدری‌های ماموران سدمعبر شهرداری گرگان در حالی ادامه‌ دارد که همه ما بارها و بارها در شهر گرگان شاهد این رفتارهای زننده و دور از شان انسانی این افراد هستیم.

سوال مهم این ماجرا اینجاست

گرگان در آن روزها میزبان ورزشکاران کشورهای مختلف بوده و اگر یک ورزشکار و مربی خارجی در شرایط سیاسی منطقه خاورمیانه که همه ما در تلاش هستیم امنیت و آرامش ایران را به جهانیان نشان دهیم این صحنه را مشاهده می‌کرد، چه برداشتی از ایران، ایرانی و مردم استان گلستان برایش در ذهن ثبت می‌شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی