English

خدانظر دریکوند در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد:

برخی افراد با انتشار اخبار غیر واقعی در فضای مجازی با آبروی دیگران بازی می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در سخنرانی قبل از خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان خرم‌آباد با تبریک هفته قرآن عترت و نماز گفت : مهمترین پیام قرآن، تقوای الهی و رعایت اخلاق اسلامی و دوری از محرمات است.

برخی افراد با انتشار اخبار غیر واقعی در فضای مجازی با آبروی دیگران بازی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، خدانظر دریکوند در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه حجرات، آیات این سوره را دستورالعمل جامعی از پیام‌های اخلاقی و تربیتی عنوان کرد و افزود: خداوند متعال در این آیات دستوراتی را به مومنان می‌دهد که با رعایت آنها می‌توان زندگی سالم و اثربخشی را در کنار دیگران تجربه کرد.

 وی، به ظهور و بروز وسایل ارتباط جمعی در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز در فضای عمومی جامعه شاهد تهمت و تخریب‌های غیرمنصفانه‌ای هستیم که به سرعت در فضا‌های مجازی منتشر می‌شود که می‌توان گفت مهمترین عامل این بداخلاقی‌ها، نداشتن تقوای الهی و دوری از انصاف و اخلاق است.

دریکوند این افراد را به رعایت تقوای الهی و پرهیز از بداخلاقی دعوت کرد و ادامه داد: خودخواهی باعث می‌شود تا با انتشار اخبار غیر واقعی و غیرمنصفانه، با آبروی دیگران بازی کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد: اگر آیات قرآن را در زندگی به خوبی به کار بگیریم، می توانیم الگوی خوبی برای فرزندان خود باشیم

وی با اشاره به آیات دیگری از سوره حجرات پرهیز از انتشار اخبار نادرست و غیر واقعی، اجتناب از غیبت کردن و تهمت زدن به دیگران،  خودداری از دادن القاب زشت به دیگران ، پرهیز از گمان بد و  طعنه زدن و تجسس نکردن در زندگی خصوصی دیگران را  از جمله مواردی برشمرد که خداوند متعال در این سوره ما را از آنها بر حذر می دارد.

دریکوند در ادامه تصریح  کرد: قرآن کریم می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید از بسیاری از گمان‌های بد بپرهیزید و در زندگی یکدیگر تجسس نکنید و  غیبت برادران دینی خود را نکنید و  از این عمل به خوردن گوشت برادر مرده تعبیر می کنند تا کراهت و زشتی  این اعمال غیر اخلاقی را به ما نشان دهد.

آموزش و پرورش لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: آموزش و پرورش تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا آموزه‌های قرآن را به دانش آموزان انتقال دهد و آنها را برای زندگی سالم و اثربخش در کنار دیگران کمک کند

وی بر این نکته تاکید کرد که آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست دانش‌آموزان را تربیت کنند و ضرورت دارد تا خانواده‌ها همگام با دستگاه تعلیم و تربیت روش های تربیتی خود را منطبق با روشهای تربیتی مدارس کنند و فرزندان خود را طبق آیات  و دستورات الهی تربیت کنند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به آغاز هفته بزرگداشت قرآن و عترت اشاره کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش برنامه های مختلفی را برای بزرگداشت این هفته در نظر گرفته شده است .

وی  به افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن ،عترت و نماز در سطح مدارس اشاره کرد و گفت: تا امروز بیش از 175 هزار دانش آموز برای شرکت در این مسابقات ثبت نام کرده اند و بیش از 60 هزار جزوه و کتاب بین دانش آموزان شرکت کننده توزیع شده است.

دریکوند همچنین به برگزاری محفل بزرگ قرآنی با حضور قاریان بین المللی قرآن کریم و 2هزار دانش‌آموز از مدارس ناحیه یک  شهر خرم آباد اشاره کرد و  افزود: در این محفل قرآنی  برنامه‌های متنوع اجرا شد و دانش آموزان، شور، اشتیاق و توجه خود را به مبانی قرآنی به نمایش گذاشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به برنامه ختم قرآن در 10 دقیقه با حضور دانش آموزان  ناحیه دو خرم آباد، طرح امام شناسی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، طرح توسعه و تعمیق فرهنگ انتظار،  برگزاری گفتمان‌های دینی و  طرح در محضر قرآن  اشاره کرد و افزود:  این برنامه‌ها از جمله برنامه‌های متنوعی  است که برای انس دانش‌آموزان با قرآن و مبانی ارزشی در مدارس اجرا می شود.

خدانظر دریکوند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه، با افتتاح نمایشگاه دستاوردهای قرآنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم‌آباد مستقر در محوطه مصلای الغدیر این شهر، از تلاش‌های مربیان قرآنی اداره کل آموزش و پرورش لرستان تجلیل کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه