English

امام جمعه اصفهان:

عشق به دین باید در مسیری باشد که دین نشان داده است

امام جمعه اصفهان گفت: مساله قمه زنی نه تنها در بعضی از شهرهای کشور که حتی در نجف و کربلا هم وجود دارد. چه کسی گفته این کار را انجام دهید؟ عشق به دین باید در مسیری باشد که دین نشان داده است. دشمن از این موضوعات سوء استفاده می کند و این موارد را به دنیا نشان می دهد.

عشق به دین باید در مسیری باشد که دین نشان داده است

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: با دوری و غفلت از خدا، عقل و قلب انسان از کار می افتد. غفلت از خدا قلب آدم را کدر و تار می کند. هر کس یاد خدا باشد کار نادرست و گناه انجام نمی دهد و در زندگی اش سعادتمند خواهد شد.

وی با اشاره به مراسم تشییع سه شهید افغانستانی در روز گذشته در اصفهان اضافه کرد: حضور جمعیت در این مراسم خوب بود، اما از مردم بیش از این انتظار است تا در این مراسم ها شرکت کنند. این افراد برای سربلندی اسلام و مسلمانان جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند. نباید برای حضور در این مراسم خسته شد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به روز حمل و نقل خاطرنشان کرد: رانندگان شب و روز در بیابان ها کار می کنند، به همین دلیل خدا را شاکر هستیم که این افراد پس از انقلاب بیمه شدند تا پس از از کار افتادگی بتوانند معیشت خود را بگذرانند.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: قانون رانندگی قانون بین المللی و دقیق است و اگر همه آن را رعایت کنند و تخلف نکنند، هیچ کس آسیبی نخواهد دید، اما با تخلف یک نفر علاوه بر خود به دیگران هم آسیب می رساند.

وی به سالروز شهادت دکتر مفتح اشاره و تاکید کرد: به دلیل فعالیت هایی که شهید مفتح پیرامون اتصال حوزه و دانشگاه انجام داده بود، روز شهادت وی روز وحدت بین حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

وی گفت: دشمن تلاش می کند دو جمع دانشگاهی و حوزوی که مملکت و جامعه را می توانند اداره کنند، از هم جدا کند و از مردم سوء استفاده کند و منابع کشور را ببرند. البته معنای وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که دانشگاهیان در حوزه درس بخوانند و حوزوی ها در دانشگاه. هرکدام در جای خود اهمیت دارند.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: اگر حوزه و دانشگاه جدا از هم باشند، عالمی به وجود می آید که تقوا ندارد و خیلی زود فریب حرف دشمن را می خورد. باید عالمی تربیت شود که عادل هم باشد. پیامبر (ص) نیز می فرمایند دو گروه کمر من را شکستند؛ جاهل متمسک و عالم فاسق.

طباطبایی نژاد به نمونه ای از جاهل متمسک اشاره کرد و افزود: مساله قمه زنی نه تنها در بعضی از شهرهای کشور که حتی در نجف و کربلا هم وجود دارد. چه کسی گفته این کار را انجام دهید؟ عشق به دین باید در مسیری باشد که دین نشان داده است. دشمن از این موضوعات سوء استفاده می کند و این  موارد را به دنیا نشان می دهد. نباید کاری کنیم به عشق دلمان ضربه بزنیم.

وی گفت: نمونه ای از جاهل متمسک، داعشی ها هستند. داعشی ها نماز می خوانند، اما نفهم و بی شعور هستند و زود فریب می خورند. هر چه بر سر اسلام تاکنون آمده از همین عالمان فاسق و جاهلان متمسک است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاهی که بی دین باشد با یک تهدید از سوی آمریکایی ها می ترسد و با وعده و وعید فریب می خورد. حوزوی ها باید موضوعاتی را که اطلاع ندارند از دانشگاه فرا بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه