English

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

تسهیلات به ۲۶۲ واحد صنعتی در استان قم

سیجانی :پرداخت تسهیلات به 262 واحد صنعتی در استان قم برای دریافت تسهیلات به میزان 401 میلیارد تومان در ستاد رونق تولید استان تائید و 145 واحد برای دریافت تسهیلات تاکنون به بانک‌های قم معرفی شده است. بانک صنعت و معدن استان قم همکاری زیادی را برای پرداخت طرح رونق تولید دارد، تاکنون 37 مورد پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید توسط بانک‌های استان صورت گرفته است.

تسهیلات به 262 واحد صنعتی در استان قم
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم درگفتگو باخبرنگارموج درقم،با اشاره به ضرورت ارائه گزارش توسط بانک‌های استان قم در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی اظهار کرد: بانک‌های استان باید به صورت ماهیانه گزارشی در خصوص میزان پرداخت تسهیلات به بخش صنعت و معدن هم به صورت مستقیم و هم از طریق سامانه بهین یاب را ارائه بدهند.

وی ادامه داد: در خصوص واحدهای دارای مشکل محیط زیستی، اداره حفاظت محیط زیست استان قم باید پیش از اقدام در راستای ارجاع پرونده به مراجع قضایی و یا پلمپ، موضوع را در کمیته ای با حضور مدیران مربوطه در محل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم مطرح کند تا تصمیم گیری شود.

محمود سیجانی افزود: در هنگام صدور مجوز تاسیس در شهرک‌های صنعتی استان، استعلام موردی از محیط زیست الزامی نیست، اما در صورت شبهه و یا تغییر زون، شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم قبل از واگذاری زمین از لحاظ استقرار واحد در محل مورد نظر اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم استعلام کند.

وی با اشاره در خصوص استعلام از محیط زیست برای واحدهای صنعتی استان قم اظهار کرد: باید در خصوص جواز تاسیس خارج از شهرک‌های صنعتی از محیط زیست استعلام صورت پذیرد، همچنین رونوشت کلیه جوازهای تاسیس صادره نیز به اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم ارسال شود.

وی ادامه داد: اداره حفاظت محیط زیست استان قم باید با درخواست پروانه بهره برداری برای واحدهای تولیدی موجود فعال بدون مجوز کفش ماشینی و همچنین طرح توسعه واحدهای دارای پروانه بهره برداری خارج از شهرک‌های صنعتی تا اخذ تعهد محضری و تا زمان آماده سازی شهرک تخصصی کفش موافقت کند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: کمیته امور تامین اجتماعی، بهداشتی و کارگری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از ابتدای امسال تاکنون 6 جلسه برگزار کرده است. قرار شد که معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص مسائل بهداشتی و محیط کار قبل از ارجاع به مراجع قضایی و یا اعمال جرایم، موارد را در کمیته ای با حضور مسؤولان مربوطه بررسی کند.

سیجانی با اشاره به وضعیت اجرای طرح رونق تولید در استان قم اظهار کرد: امسال 416 واحد صنعتی تاکنون در این طرح در استان ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم، البته برخی از واحدهای صنعتی استان قم منتظر تسهیلات طرح اشتغال هستند.

وی ادامه داد:  پرداخت تسهیلات به 262 واحد صنعتی در استان قم برای دریافت تسهیلات به میزان 401 میلیارد تومان در ستاد رونق تولید استان تائید و 145 واحد برای دریافت تسهیلات تاکنون به بانک‌های قم معرفی شده است. بانک صنعت و معدن استان قم همکاری زیادی را برای پرداخت طرح رونق تولید دارد، تاکنون 37 مورد پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید توسط بانک‌های استان صورت گرفته است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: امسال با پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید اشتغال 1600 نفر در استان تثبیت شد، البته میزان پرداختی بانک‌ها در زمینه سرمایه ثابت و نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی کم بوده است.

سیجانی برخی از واحدهای تولیدی استان قم را نیازمند تسهیلات بیش از سقف تعیین شده دانست و تصریح کرد: همچنین برخی از واحدها اگرچه که اشتغال پایینی دارند، اما باید تسهیلات بیشتر از سقف به آن‌ها به دلیل اهمیت کارشان پرداخت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه