English

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور؛

خوزستان پیشگام در امر خیرین مدرسه ساز در بین استان های دیگر است

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور: 37 درصد مدارس کشور، سهم خیران مدرسه ساز است و این حرکت نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان گسترش یافته است

خوزستان پیشگام در امر خیرین مدرسه ساز در بین استان های دیگر است

به گزارش خبرگزاری خوزستان، محمدرضا حافظی طی مراسم افتتاحیه رسمی پنج پروژه بزرگ آموزشی به همت خیرین مدرسه ساز دزفول که امروز جمعه(24 آذرماه) در دبستان طیبه پاطلا دزفول با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، بیان داشت: آغاز 21 سال حرکت خیران مدرسه‌ساز در کشور، می گذرد و بیش از 650 هزار در کشور خیر در این زمینه وجود دارد.

حافظی اضافه کرد: 37 درصد مدارس کشور، سهم خیران مدرسه ساز است و این حرکت نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان گسترش یافته است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه جامعه خیرین متشکل از مردم است، گفت: اولین حرکت ما در خارج از کشور از امارات آغاز شد که مدرسه ای در دوبی ساختیم که اکنون 40 درصد از ظرفیت آن را دانش آموزان برون مرزی و بیگانه تشکیل می دهد که این افتخاری برای ما است. دومین حرکت نیز ترکیه بود که در آنکارا این مجمع خیرین شکل گرفت. در این شهر یک زمین متعلق به دولت ایران وجود داشت که به تصاحب شهرداری استانبول در آمده بود و با مذاکرات و پیگیری های زیادی که کردیم، پروانه ساخت ساختمان مدرسه در این زمین صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: سومین کشور هندوستان و چهارمین کشور نیز کانادا خواهد بود که قرار است در این کشور حضور پیدا کنیم. اخیرا نیز در آلمان و در چهار شهر این کشور، جامعه خیرین را تشکیل دادیم تا این پرچم را در آنجا نیز برافشانیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه 37 درصد مدارس کشور توسط خیرین احداث شده است، گفت: در دوران وزارت دکتر بطحایی می توانیم این کار را گسترش دهیم. اولین استانی که این تعامل حسنه را داشت، استان خوزستان بود که انگیزه خیرین را در این استان نسبت به سایر استان‌ها بالاتر برده است. درصدد هستیم که در ادامه به جای ساختن دبیرستان، ساختمان‌های کار و آموزش را احداث کنیم که دانش آموزان دارای ارزش وجودی شوند و بتوانند برای کشور اشتغال به وجود آورند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه