English

در یادواره ۱۲ شهید روحانی دهدشت مطرح شد:

نقش محوری و رهبری روحانیت در دفاع مقدس

فرمانده پد خندق در دفاع مقدس گفت: معنویت ما در جنگ مدیون تلاش و زحمت‌های این طلاب ساده‌زیست، متقی، اسلام‌شناس، عاشورا شناس، به تعبیر قرآن «آن‌هایی که راست‌گویند و در سحرگاهان استغفار می‌کنند» است.

نقش محوری و رهبری روحانیت در دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری موج از دهدشت، یادواره 12 شهید روحانی با حضور مردم، ایثارگران، فرماندهان 8 سال دفاع مقدس، خانواده‌های عزیز شهدا، روحانیون و مسئولان در حوزه علمیه خواهران دهدشت برگزار شد.

سرهنگ شکرالله واهبی زاده گفت: نقش روحانیت در تاریخ بر همگان آشکار است حتی دشمنان این نقش را درک کرده‌اند.

معنویت ما در جنگ مدیون تلاش‌ها و زحمت‌های این طلاب ساده‌زیست، متقی، اسلام‌شناس و عاشورا شناس، به تعبیر قرآن «آن‌هایی که راست‌گوترین و در سحرگاه هان استغفار می‌کنند.» است.

سرهنگ واهبی زاده بیان کرد: دشمنان ما در 8 سال دفاع مقدس ازنظر تجهیزات و توان مالی جلوتر از ما بودند، ولی ازلحاظ معنویت ما برتر بودیم که این مسائل ریشه‌ای و سعادت‌بخش را روحانیت به ما نشان دادند و در تمام صفوف حضور داشتند.

سید محمد رضا موسوی اصل مسئول حوزه نمایندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه در این آیین گفت: شهدای روحانی در استان نسبت به جمعیتشان، بیشترین حضور را در جبهه‌های حق علیه باطل داشتند.

موسوی اصل بیان کرد: روحانیت به رهبری حکیمانه امام بت‌شکن لبیک گفته و قبل از انقلاب وارد مبارزه علیه رژیم پهلوی شدند، بعد از انقلاب هم درجاهای حساس مملکت را بنا به‌فرمان امام پذیرفتند و در عرصه دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند.

وی ادامه داد: روحانیت در کنار سایر رزمندگان به دفاع از مردم، اهل‌بیت و میهن پاک اسلامی‌مان بر خواستند و جان‌عزیز خود را تقدیم کردند.

سید امان‌الله حسینی صدر مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح استان ضمن درود بر روان پاک شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گفت: در تاریخ گذشته جنگ‌های اسلام، پیروزی همه‌جانبه مربوط به جنگ‌هایی بود که فرمانده آن‌ها روحانی بودند.

سید امان‌الله حسینی صدر بیان کرد: گردان‌هایی که روحانی در آن‌ها حضور داشت موفقیت‌های بیشتری در عملیات پرخطر کسب می‌کردند.

وی اظهار کرد: در پیام منشور روحانیت، امام خمینی که در تاریخ 3 اسفندماه 1367 صادر کردند و مطالباتی را پاسخ دادند که راه گشا بود و در آن منشور از روحانیت حاضر در دفاع مقدس، حوزه علمیه، مراجع تقلید تقدیر کردند؛ و فرمودند «تعداد شهدای روحانی با توجه به جمعیتشان، نسبت به سایر اقشار جامعه بیشتر بوده است».

حسینی صدر گفت: حضور روحانیون استان ما در دفاع مقدس غرورآفرین است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه