English

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

خبرنگاران لرستانی ساماندهی می‌شوند

شیرزاد بسطامی در گفت‌وگو با خبرنگار موج، با بیان اینکه آسیبی که گریبانگیر جامعه خبرنگاری شده این است که تمایزی بین بازاریاب و خبرنگار قائل نشدیم، اظهارکرد: روزنامه‌نگار تعریف عام و خبرنگار تعریف خاص دارد.

خبرنگاران لرستانی ساماندهی می‌شوند

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به خبرنگار خبرگزاری موج، گفت: در روز خبرنگار امسال مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قول دادند که خبرنگاران را ساماندهی کنند تا آنان به جایگاه اصلی خود بازگردند.

بسطامی با اشاره به اینکه درراستای ساماندهی خبرنگاران با تهران مکاتباتی انجام شد و چهار مشخصه را با اصحاب رسانه تعیین کردند که براساس آن خبرنگار باید یک سال رزومه کاری خبرنگار داشته باشد، دارای بیمه و مدرک لیسانس بوده و عضو خانه مطبوعات باشند، بیان کرد: از مجموع 350 نفر مدعی خبرنگاری که بخش عمده‌ای از آنان بازاریاب بودندوفصل تمیزی بین بازاریاب و خبرنگار وجود نداشت.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: با تشکیل کارگروه مشورتی مطبوعات که متشکل از چند فعال مطبوعات استان با سه جریان فکری و روند و زیبایی شناختی متفاوت بودند تشکیل شد، همچنین یک نفر از خانه مطبوعات و یک نفر کارشناس امور مطبوعاتی نیز حضور داشتند، با مدیران مسئول تماس گرفته شد تا نیروهای خود با 4 شاخصه‌ مذکور به اداره کل ارشاد استان معرفی کنند.

وی گفت: از مجموع 350نفر مدعی خبرنگاری 70نفر معرفی شدند و در مرحله نخست از بین این افراد 31نفر به عنوان خبرنگار انتخاب شدند و انتخاب 16نفر دیگر منوط به برگزاری آزمون شد.

بسطامی اضافه کرد: از مجموع 16 نفر مذکور قریب به 10 تا 12نفر در آزمون شرکت کردند و 5 تا 6 نفر به 31 نفر منتخب اضافه شدند.

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه خوشبین هستیم در گام اول مضاعف بر مدیران مسئول که نظم در انتشار دارند و ضریب کیفی آنها بالای 40 است و 60 نفر خبرنگار را به عنوان خبرنگار عادی معرفی کنیم،

وی افزود: نهایتا لیستی از خبرنگاران مورد تایید ارشاد استان تهیه و تحویل استانداری خواهیم داد تا به ادارات زیرمجموعه خود اعلام کند تا در بحث‌های خبری براساس لیست مذکور از خبرنگاران دعوت به‌عمل آید.

بسطامی یادآورشد: ساماندهی خبرنگاران به نفع خود آنان است چراکه شان خبرنگار به جایگاه اصلی خود برمی‌گردد و عدم ساماندهی منجر به افزایش تعداد خبرنگارانی خواهد شد که با این حرفه آشنایی ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه