English

استاندار قم:

مشکلات بانکی نباید منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شود

استاندار قم با بیان اینکه گردش اقتصادی واحدهای تولیدی می تواند به پرداخت بدهی های بانکی منجر شود اظهار داشت: بدهی های معوق بانکی نباید منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شود.

مشکلات بانکی نباید منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شود

به گزارش خبرگزاری موج ازقم،استاندار قم در جلسه ستاد تسهیل تولید استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، طی سخنانی واگذاری کامل اقتصاد به بخش خصوصی را تنها راه برون رفت کشور از مشکلات مرتبط با اقتصاد دانست.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد و تولید گفت: بر همه این وظیفه مترتب است که به عنوان یک تکلیف ملی در جایگاه مسئولیتی خاص خود برای رونق تولید تلاش کنند.

سیدمهدی صادقی  حذف قوانین و مقررات مزاحم را از اولویت های اساسی در راستای کاهش هزینه های تولید عنوان و خاطرنشان کرد: حمایت های مالی از واحدهای سرمایه گذاری باید در عمل در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار قم مشکلات حوزه مالی و مالیاتی واحدهای تولیدی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه حقوق بانک ها نیز باید تامین شود گفت: نباید این مسئله به تعطیلی تولید منجر شود.

صادقی ابراز امیدواری کرد گردش اقتصاد بتواند مشکل بدهی های معوق بانکی را مرتفع نماید.

وی گفت: مشکلات واحدهای مالی با بانک ها به صورت موردی بررسی و برای حل آنها تعامل لازم صورت پذیرد.

مجید آوری فرد مدیر کل امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه اهمیت تخصیص اعتبارات بانک های استان به بخش تولید را مورد تاکید قرار داد و گفت: برخی از بانک ها مبلغ بسیار کمی از اعتبارات دریافتی از مردم را در استان هزینه می کنند.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی سود ده نیازی به پیگیری مسئولین استان برای دریافت تسهیلات ندارند افزود: کمک به واحدهای تولیدی دچار مشکل نقدینگی مهمترین هدف از برگزاری جلسات هماهنگی با بانک هاست.

در این جلسه واحدهایی که نیاز به تسهیلاتی بیش از سقف تعیین شده داشتند جهت اقدام معرفی شدند.

همچنین گزارشی از وضعیت طرح ها و واحدهای صنعتی معرفی شده به بانک ها از محل تسهیلات رونق تولید ارائه گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی