English

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد:

اولین حمام سنتی اصفهان ویژه گردشگران خارجی گشایش می یابد

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از توافق در راستای مرمت حمام تاریخی رهنان و گشایش اولین حمام سنتی این شهر برای بهره مندی گردشگران خارجی و تعریف یک محور جدید گردشگری در غرب شهر اصفهان خبر داد.

اولین حمام سنتی اصفهان ویژه گردشگران خارجی گشایش می یابد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، فریدون الهیاری در این دیدار با اشاره به ویژگی های تاریخی بخش های غربی شهر اصفهان گفت: حمام تاریخی و بزرگ رهنان اصفهان به عنوان یک رکن اساسی در حیات اجتماعی مردم ایران در طول تاریخ شناخته شده است. 

وی افزود: روی همین اصل تلاش داریم با مشارکت شهرداری منطقه 11 اصفهان معماری حمام، تزئینات آن، ورزش های سنتی، استحمام سنتی و پذیرائی سنتی در این حمام را احیا کنیم و برای اولین بار در فلات مرکزی ایران یک رویداد جدید فرهنگی را بصورت کاملا واقعی در حمام تاریخی رهنان برای گردشگران احیا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: شناسائی آثار تاریخی موجود در منطقه رهنان و همچنین احیای برخی رشته های هنرهای سنتی موجود در این منطقه از دوران صفوی تاکنون و باز آفرینی بافت تاریخی منطقه و همچنین برنامه ریزی برای تعریف یک محور گردشگری جدید در غرب شهر تاریخی اصفهان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان و شهرداری منطقه 11 قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا مقرر شد تا با تشکیل یک کار گروه مشترک از کارشناسان ارشد اداره کل در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین کارشناسان شهرداری منطقه 11 اصفهان و صاحبنظران محلی این مهم در دستور کار دو نهاد قرار گیرد.

اله یاری به ظرفیت های گردشگری غرب شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: بخش های غربی شهر اصفهان همچون منطقه ماربین به دوران اسطوره ای باز می گردد.

وی افزود: در سال های گذشته گردشگری اصفهان بیشتر در بافت تاریخی مرکز شهر اصفهان گسترده شده بود اما قصد داریم با همکاری شهرداری اصفهان طی برنامه ریزی های جدید محورهای جدید گردشگری را در این کلانشهر طراحی و زمینه توسعه متوازن گردشگری در تمام مناطق کلانشهر اصفهان را هموار کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به تفاهمات موجود بین این اداره کل و شهرداری اصفهان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با حضور مسئولان علاقه مند و فعال در شورای اسلامی و شهرداری اصفهان موقعیت مناسبی برای توسعه متوازن گردشگری در اصفهان فراهم شده است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه