English

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

بیش از ۱۵ هزار موقوفه در استان اصفهان به ثبت رسیده است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در استان اصفهان 31644 رقبه به ثبت رسیده که از این تعداد برای 9541 رقبه استان سند مالکیت اخذ شده است.

بیش از 15 هزار موقوفه در استان اصفهان به ثبت رسیده است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در نشست کارگروه ملی هماهنگی و نظارت بر نحوه اجرای تفاهم نامه سازمان اوقاف و امور خیریه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: تاکنون بیش از 15 هزار موقوفه در استان اصفهان به ثبت رسیده است که این امر نشانگر اعتقاد مردم این استان به فرهنگ و همچنین علاقه آنان به ترویج سنت حسنه وقف است.

وی افزود: از آنجایی که یکی از اصلی ترین وظایف اداره اوقاف و امور خیریه اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و همچنین احیا و صیانت از حقوق موقوفات و واقفان خیر اندیش است اداره کل اوقاف و امور خیریه است موفق شده است از 31644 رقبه ای که در استان به ثبت رسیده برای 9541 رقبه سند مالکیت اخذ نماید.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی ادامه داد: در همین راستا نیز بسیاری از موقوفات استان اصفهان در روستاها و به خصوص در روستاهای زیر 20 خانوار وجود دارد که اداره کل اوقاف و امور خیریه سعی کرده تا در قالب اجرای تفاهم نامه سازمان اوقاف و امور خیریه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تعامل خوبی برقرار نماید و جهت سرعت بخشیدن برای اخذ اسناد مالکیت موقوفات موجود در روستاهایی که در طرح هادی هستند اقدامات لازم را انجام دهد.

وی خاطر نشان شد: 2329 مسجد، 591 حسینیه و 92 تکیه از جمله موقوفاتی هستند که در روستاها واقع شده اند و اداره اوقاف و امور خیریه در نظر دارد تا با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای آنان سند مالکیت اخذ نماید.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی  بیان کرد: در سال های گذشته برای 841 موقوفه که در طرح هادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وجود داشته اند سند مالکیت اخذ شده و در طول سال جاری تاکنون نیز با اجرای تفاهم نامه بین سازمان اوقاف و امور خیریه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای 133 موقوفه سند مالکیت اخذ و 1467 پرونده دیگر نیز در دست اقدام و پیگیری قرار دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت : 12 روستای استان اصفهان به صورت شش دانگ وقف هستند و در مجموع نیز 3407 موقوفه و رقبه در 108 روستای استان اصفهان وجود دارد که باید برای تمام این موقوفات و رقبات سند مالکیت اخذ شود تا زمینه برای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و همچنین صیانت و حراست موقوفات و واقفان خیراندیش محیا و اجرایی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه