English

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی:

بزرگترین همایش و نمایشگاه تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مشهد برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از برگزاری بزرگترین همایش و نمایشگاه تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری و زیارت خراسان رضوی در مشهد خبر داد.

بزرگترین همایش و نمایشگاه تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد،محمدرحیم رهنما در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: خراسان رضوی با توجه به سابقه تاریخی، مذهبی، زیارتی و سیاحتی‌ای که دارد مقصد بسیاری از گردشگران به‌ویژه در حوزه گردشگری زیارت بوده است و سهم گردشگری زیارت ۴۰ میلیارد تومان است و تا افق ۱۴۰۴ باید بالغ بر ۴۰ میلیون گردشگر داشته باشیم.

وی افزود: در این راستا و در سالی که مشهدالرضا(ع) به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است بزرگترین همایش و نمایشگاه تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری و زیارت خراسان رضوی و سیمینارهای تخصصی سفر، گردشگری، توریسم و هتلداری به‌ویژه دو حوزه گردشگری زیارت و سلامت در قالب اهداف و موضوعات ۱۵ گانه ترسیم شده در این شهر مقدس برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه این رویداد با حضور ۲۸ مقام داخلی و خارجی همچون رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون کل سرمایه‌گذاری کشور، نماینده سازمان جهانی جهانگردی UNWTO، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و دیگر مقامات ملی، بین‌المللی، استانی و شهری از ۱۹ تا ۲۲ دی ماه ۹۶ و به‌مدت ۴ روز در هتل پردیسان مشهد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در کنار این رویداد نمایشگاه صنعت هتلداری با حضور کلیه هتلداران ۴ ستاره و ۵ ستاره ایران، برج‌سازان و سرمایه‌گذاران کیش، قشم، چابهار، عسلویه، ۴۰ سفیر داخلی و خارجی، فعالان صنعت هتل‌سازی نوین، رئسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتحادیه‌ها و غیره برگزار می‌شود.

رهنما تصریح کرد: به مناسبت رویداد بزرگ مشهد ۲۰۱۷ و انتخاب مشهد به عنوان پایتخت گوهرسنگ‌ها نمایشگاه صنایع دستی کشور از ۲۷ آذر ماه تا اول دی ماه امسال به مدت ۵ روز در قالب ۱۸۰ غرفه در سالن عطار نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه همایش، کارگاه و نشستی با موضوع بسته‌بندی در قالب ورکشاپ برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های محوری دولت در بحث شعار سال و با موضوع اشتغال به‌ویژه اشتغال روستایی و اشتغال در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات بوده است، بیان کرد: یکی از این صنایع صنعت گردشگری بوده است و باید ۵۸۰۰ اشتغال در سال ۹۶ در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خراسان رضوی ایجاد شود و در مجموع ۱۶۰ هزار شغل در استان ایجاد می‌شود.

رهنما گفت: خوشبختانه شاهد نگاه مثبت شهردار و اعضای شورای پنجم شهر مشهد به موضوع گردشگری هستیم و امیدواریم با این حمایت‌ها و همراهی‌های بخش خصوصی و اصحاب رسانه شاهد توسعه و رونق گردشگری زیارت و ایجاد شغل‌های جدید در این صنعت و در جهت رفع معضل بیکاری باشیم.

وی افزود: بیش از ۳۰۰ پروژه در حوزه اقامت و گردشگری با سرمایه‌گذاری بیش از ۷ هزار میلیارد تومان در استان در حال اجرا است که بخش عمده‌ای از آن توسط اتباع و سرمایه‌گذاران خارجی در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اینکه مجوز ساخت مرکز ملی گوهرسنگ‌ها گرفته شده است، گفت: کار اجرای آن از آخر امسال آغاز می‌شود و جلساتی را هم با کارشناسان حوزه صنایع دستی در بخش آموزش، تولید، ساماندهی سوغات و غیره داشته‌ام و در نظر داریم تا نمایشگاه‌های سوغات زائر در مناسبت‌های مختلف سال برگزار شود تا این سوغات اصیل جایگزین سوغات‌های وارداتی برای زائران و گردشگران داخلی و خارجی شود.

محمد قانعی، رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی، اظهار داشت: خوشبختانه مشهدالرضا(ع) به واسطه وجود بارگاه منور رضوی از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و باید از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ماندگاری زائران استفاده شود.

وی افزود: این موضوع صحبت جدیدی نیست و سال‌های سال است که مطرح می‌شود، اما متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است و در بحث افزایش آمار هتل‌ها هم ضرورتی دیده نمی‌شود و باید روی ماندگاری زائران کار شود.

سعید ولی‌زاده، رئیس انجمن‌های صنفی و خدمات گردشگری خراسان رضوی، گفت: بیش از ۹۰ درصد پروازهای ایران با سرمایه‌گذاری ایرلاین‌های خارجی بوده که هرگز مساعد نیست و باید تقویت ایرلاین‌های داخلی را داشته باشیم.

وی بیان کرد: متاسفانه کیفیت خدمات پروازهای داخلی ضعیف است و امیدواریم که خدمات به‌گونه‌ای باشد که شایسته توریست و گردشگر بوده و موجب افزایش آمار و ماندگاری سفرها بشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی