English

فرمانده انتظامی گلستان

۸۷ درصد کشته‌شدگان تصادفات گلستان موتورسواران و عابران پیاده هستند

فرمانده انتظامی استان گلستان از کاهش ۱۸ درصدی تصادفات درون شهری در ۸ ماه سال جاری خبر داد و گفت: ۸۷ درصد کشته‌شدگان ناشی از تصادفات درون شهری گلستان موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده هستند.

۸۷ درصد کشته‌شدگان تصادفات گلستان موتورسواران و عابران پیاده هستند

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی اکبر جاویدان در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان، حوزه ترافیک را حوزه بسیار مهم و پراهمیتی دانست و اظهار داشت: پیشگیری از حوادث ترافیکی نیاز به عزم ملی دارد.

فرمانده انتظامی استان گلستان افزود: علیرغم تلاش های صورت گرفته در حوزه ایمنی راه ها و توجه به آموزش ترافیک بازهم آمار تصادفات در کشور بالاست.

وی با بیان اینکه تصادفات فوتی علاوه بر صدمات جبران‌ناپذیر بر پیکره خانواده به اجتماع نیز آسیب وارد می‌کند، گفت: تصادف محصول تخلف است و وظیفه پلیس به عنوان مجری قانون برخورد  با تخلفات رانندگی است و حوادث ترافیکی از جمله مشکلات مهم بهداشت و سلامت است که خود منشأ بسیاری از معضلات کنونی کشور است.

مهم‌ترین راه کنترل ترافیک و به حداقل رساندن مشکلات آن

جاویدان  با تأکید بر ارتقاء سطح ایمنی ترافیک و حمل و نقل از طریق فرهنگ‌سازی و آموزش رفتارهای ترافیکی به کاربران تصریح کرد: توجه به 3 مولفه بسیار مهم مهندسی ترافیک، اجرای مقررات ، فرهنگ‌سازی و آموزش است.

سردار جاویدان هدف از مدیریت ترافیک را افزایش ایمنی راه‌ها دانست و اظهار داشت: کاهش وقوع تصادفات، حوادث و سوانح رانندگی در مدیریت ترافیک در اولویت است.

وی از کاهش 18 درصدی تصادفات درون شهری طی 8 ماهه سال جاری  خبر داد و گفت: 87 درصد کشته شدگان ناشی از تصادفات درون شهری گلستان  موتورسیکلت سواران و عابران پیاده هستند.

فرمانده انتظامی استان  به برنامه‌ها و اقدامات مهم پلیس در انضباط بخشی و ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی موتورسیکلت‌سواران استان گلستان اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های آموزشی ارتقاء ایمنی موتورسیکلت‌سواران در سطح استان برگزار و در این کارگاه‌ها کلاه ایمنی رایگان به موتورسیکلت‌سواران اهداء می‌شود.

سردار جاویدان در پایان با تأکید بر اینکه حوادث و سوانح رانندگی قابل پیش بینی و پیشگیری هستند، خاطر نشان کرد: پیشگیری از حوادث ترافیکی نیازمند عزم ملی است و هماهنگی لازم میان همه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط را می‌طلبد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه