English

فرماندار گرگان

احداث دومین مدرسه کودکان بازمانده از تحصیل در گرگان

فرماندار شهرستان گرگان گفت: دومین مدرسه ویژه کودکان بازمانده از تحصیل در شهر گرگان با اعتبار یک میلیارد تومان احداث می‌شود.

احداث دومین مدرسه کودکان بازمانده از تحصیل در گرگان

به گزارش خبرگزاری موج، سیدعباس حسینی ظهر امروز در جلسه شورای حقوق شهروندی استان اظهارداشت: یک مدرسه ویژه کودکان بازمانده از تحصیل اتباع خارجی در گرگان احداث شده و دومین مدرسه نیز با اعتبار یک میلیارد تومان در قزاق محله نومل احداث می‌شود.

باید عمق آسیب‌های اجتماعی مشخص شود

وی با بیان اینکه باید عمق آسیب‌های اجتماعی مشخص شود، افزود: در شناخت آسیب‌ها باید از عناوین کمی به حوزه کیفی ورود کنیم.علاوه براین وظایف برخی دستگاه‌ها همپوشانی دارد و مجموعه شورای حقوق شهروندی باید بتواند به صورت هدفمند از کارگروه‌های دیگر استفاده کند.

فرماندار گرگان با اشاره به حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان گفت: این انجمن از دیرباز در مرکز استان فعالیت داشته و از زندانیان  و خانواده‌های آنان حمایت می‌کند.

وی افزود: باید شرایطی را فراهم کرد که زندانیان پس از آزادی دیگر به سمت ارتکاب جرم نرود و در گام دوم نیز شرایط اشتغال آنان فراهم شود.

سوخته سرایی، نماینده آموزش و پرورش استان گلستان هم در این جلسه با بیان اینکه فقر فرهنگی و اقتصادی علت اصلی بازماندن تعدادی از کودکان از تحصیل است، بیان داشت: در استان گلستان 320 هزار دانشجو داریم که تعداد کودکان بازمانده از تحصیل 7 درصد کل جمعیت دانش‌آموزان استان است.

ضرورت آشنایی جامعه با حقوق شهروندی

وی درباره ضرورت آشنایی جامعه با حقوق شهروندی گفت: اگر مردم حقوق شهروندی را بدانند خواسته‌های آنان از خواهش‌گری به مطالبه‌گری تبدیل می‌شود. نهاد صیانت حقوق شهروندی باید اظهار وجود بیشتری در استان داشته باشد و در قالب اطلاعیه های مختلف حقوق شهروندی را به جامعه اعلام کند. علاوه براین باید تکالیف شهروندی هم باید گوشزد شود.

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان هم در این جلسه اظهارداشت: رویکرد کلیه فعالیت‌های فرهنگ و ارشاداسلامی براساس مأموریت‌هایی که قانون‌گذار برعهده آن گذاشته مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: افزایش نشاط، امیدافزایی و هویت‌بخشی در همین راستا خواهد بود. اگر فضای امنی فراهم شود که دستگاه به وظایف خود بپردازد، این مأموریت‌ها محقق می‌شود. هم‌چنین رویکرد همکاران این است که تولیدات فرهنگی و هنری در همین راستا رقم بخورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه