English

فرمانده انتظامی گلستان

تحقق منشور حقوق شهروندی ضمانت اجرایی می‌طلبد

فرمانده انتظامی استان گلستان با بیان اینکه تحقق منشور حقوق شهروندی ضمانت اجرایی می‌طلبد، گفت: نیروی انتظامی رعایت حقوق شهروندی را از سال‌های قبل در دستور کار خود داشته است.

تحقق منشور حقوق شهروندی ضمانت اجرایی می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر جاویدان ظهر امروز در جلسه شورای حقوق شهروندی با بیان اینکه حق مردم مصداق اصلی حق الناس است، اظهار داشت:  حقوق شهروندی موضوعی است که در همه دنیا به آن پرداخته می‌شود به ویژه در جمهوری اسلامی به علت ماهیت نظام که الهی و اسلامی است باید بیش از پیش به آن توجه شود.

حقوق شهروندی اولویت است

وی با بیان اینکه باید به حق و تکلیف با هم پرداخته شود، افزود: پرداختن به حقوق شهروندی اولویت است اما باید در سایه آن به تکالیف هم پرداخته شود تا افراد بدانند چه نقشی را باید در جامعه ایفا کنند.

فرمانده انتظامی استان گلستان خاطر نشان کرد: معتقدم آگاه‌سازی شرط نخست است، هم اینکه فرد حق و تکالیف خود را بداند و آگاه باشد که از چه حوزه‌ای باید حق و حقوق خود را مطالبه کند. در این زمینه رسانه‌ها به ویژه صداوسیما نقش موثری خواهد داشت.

وی به ضمانت اجرایی منشور حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: در دستگاه‌های مختلف منشور اخلاقی داریم اما ضمانت اجرایی آنها خیلی پایین است. در زمینه حقوق شهروندی نیز باید ضمانت اجرایی مشخص شود و در صورتی که دستگاه‌ها و سیستم نظارتی هم به تکالیف خود عمل کنند، موفق خواهیم شد. برای این کار نیازمند داشتن تقویم هستیم که شاخص‌ها تعیین شود و اقدامات قابل اندازه‌گیری باشد.

جاویدان با بیان اینکه نیروی انتظامی رعایت حقوق شهروندی را از سال‌های قبل در دستور کار خود داشته است، افزود: از زمان آقای قالیباف رعایت حقوق شهروندی در نیروی انتظامی نهادینه شد و در همین راستا سامانه‌های 197  و 110 راه‌اندازی شد که مصداق توجه نیروی انتظامی با حقوق شهروندی است. علاوه براین در این حوزه اقداماتی دیگری هم انجام شده که می توان به طرح مکنا هم اشاره کرد که به دنبال صلاح فرآیندهاست.

وی ادامه داد: در گذشته تحت نظرگاه‌ها و بازداشتگاه‌ها، هیچ کدام دوربین نداشت اما الان تکلیف است که دوربین داشته باشد. تأکید براین است که هر نهاد و سازمانی، درک موضوع برایش اولویت‌دار بوده و یک هماهنگی و تعامل بین دستگاهی وجود داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه