English

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان

فعالیت ۲۵ اکیپ راهداری در طرح زمستانه گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به طرح زمستانه، گفت: در طرح راهداری زمستانه امسال در گلستان، ۲۵ اکیپ راهداری خدمات‌رسانی می‌کنند.

فعالیت ۲۵ اکیپ راهداری در طرح زمستانه گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی میقانی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره فعالیت راهداری در طرح زمستانه امسال اظهار داشت: طول راه‌های استان گلستان بالغ بر 5 هزار کیلومتر است که یک‌هزار و 900 کیلومتر آن برف‌گیر و کوهستانی است.

وی افزود: در طرح راهداری زمستانه امسال در استان گلستان، 25 اکیپ راهداری با بکارگیری 105 دستگاه ناوگان سبک، نیمه سنگین و سنگین و توان 260 نیروی راهداری در طول راه‌های استان خدمات‌رسانی می‌کنند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان تصریح کرد: از آنجایی که ساختار و وظیفه راهداری حفظ وضعیت و ارتقای ایمنی در عبور و مرور است، برای انجام وظیفه بهتر، این بخش به توجه ویژه‌تری از حیث تامین و تخصیص منابع پایدار نیاز دارد.

میقانی افزود: اگر به این بخش توجه ویژه‌تری نشود، یکی از چالش‌های در پیش‌رو؛ بحث ایمنی عبور و مرور خواهد بود.

وی با بیان اینکه حدود 15 ماه از انتزاع بخش راهداری از ادارات راه و شهرسازی و الحاق آن به ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌ها گذشته است، ادامه داد: پس از گذشت این مدت، اقدامات دو بخش راهداری به عنوان نگهدارنده سرمایه عظیم شبکه راه‌ها و بخش حمل و نقل به عنوان بهره‌بردار این شبکه، با اقدامات اصلاحی، تقریبا روی ریل اصلی خود افتاده است.

یکی از ماموریت‌های اصلی بخش راهداری

میقانی گفت: عملیات راهداری  زمستانی است که از نیمه دوم آذر ماه آغاز شده و در شرایط بحرانی، برودت هوا و بارش ها، اقدام سریع و به موقع راهداران همیشه اهمیت فراوانی دارد.

وی، فرسودگی ماشین آلات راهداری را، یکی از کمبودهای فراروی این بخش دانست و اظهارکرد: این در حالی است که به همت همکاران، توانسته‌ایم در سخت‌ترین شرایط و با وجود کمبودها، مشکلات را پشت سر گذاشته و از انجام بهینه وظیفه، سربلند بیرون بیاییم، که جای شکرگذاری دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد: در سال گذشته مطالبات معوق نیروهای شرکتی در بحبوحه سرمای سخت زمستان، یکی از چالش‌های ما بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت‌های مدیران استانداری،سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و خزانه استان این موضوع اکنون حل شده و این نیروها در حال حاضر حقوق معوقه‌ای ندارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: در استان گلستان حدود 150 شرکت حمل و نقل اعم از کالا، مسافر و بین‌المللی، حدود 20 تشکل صنفی حمل‌و‌نقلی، و حدود 15 هزار راننده حرفه‌ای، فعال هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه