English

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس

مبلمان شهری گنبدکاووس مناسب استفاده معلولان نیست

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس گفت: در شهرستان گنبدکاووس, حدود ۸ هزار معلول وجود دارد که حدود ۳ هزار نفر یعنی ۴۰ درصد مشکل حرکتی دارند و متاسفانه مبلمان شهری در گنبدکاووس برای معلولان مناسب‌ نیست.

مبلمان شهری گنبدکاووس مناسب استفاده معلولان نیست

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا فشایی, عصر امروز در جلسه کمیته مناسب‌سازی محیط و مبلمان شهری گنبدکاووس اظهار داشت: متاسفانه مبلمان شهری در گنبدکاووس از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند و معلولان دارای مشکل حرکتی, نمی توانند برای انجام فعالیت های اداری و کاری خود در گنبدکاووس تردد کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس افزود: در شهرستان گنبدکاووس حدود 8 هزار معلول وجود دارد که حدود 3 هزار نفر یعنی 40 درصد مشکل حرکتی دارند و متاسفانه مبلمان شهری در گنبدکاووس برای معلولان مناسب‌ نیست.

وی افزود: علاوه بر اینکه بیشتر ادارات ما از مناسب‌سازی محیط شهری محروم هستند, وضعیت آب‌خوری مدارس شهرستان نیز به شدت مشکل دارد و دانش‌آموزان دارای معلولیت نمی‌توانند از این امکانات به خوبی استفاده کنند.

فشایی تصریح کرد: با همکاری مغازه داران سطح شهر و تخفیف در دریافت عوارض آن ها, می توان موزاییک های پیاده روهای خیابان های اصلی که  حتی مناسب افراد عادی نیست, تعویض و مرمت شود و همچنین با هزینه بسیار کم, در کنار تجهیزات بازی کودکان در پارک‌ها, یکی, 2 وسیله بازی کودکان ویژه کودکان دارای معلولیت نصب و احداث شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: طرح پایلوت " شهر بدون مانع" قرار بود در سال‌های گذشته در استان گلستان در حوزه گنبدکاووس اجرا شود, که شهر اینچه‌برون انتخاب شد و در این طرح, هزینه  اجرای آن, 217 میلیون تومان برآورده شده و امید داریم این طرح در شهر اینچه‌برون اجرا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه