English

معاون امور عمرانی استانداری قم:

متأسفانه در برخی موارد اخلاق مهندسی رنگ باخته و حقوق مردم پایمال می‌شود

معاون استاندار قم گفت: اخلاق مهندسی و رعایت حقوق مردم و جان و مال شهروندان را یادآور شد و تصریح کرد: متأسفانه در برخی موارد اخلاق مهندسی رنگ باخته و حقوق مردم پایمال می‌شود.

متأسفانه در برخی موارد اخلاق مهندسی رنگ باخته و حقوق مردم پایمال می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از قم، در جلسه شورای فنی استان قم که با حضور مدیران کل دستگاههای اجرایی و به ریاست معاون امور عمرانی استانداری تشکیل شد، مهندس محسن بهشتی طی سخنانی با انتقاد از کاهش کیفیت تولید بتن و عدم دقت لازم در آزمایشگاهها و نظارت مهندسین ناظر در پروژه‌ها اظهار داشت: براساس گزارشات سازمان نظام مهندسی ساختمان که از این پس بصورت ماهیانه از این واحدها جمع‌آوری خواهد شد، تخلفات کارگاههای تولید بتن، آزمایشگاهها و مهندسین ناظر را که دقت لازم در نظارت را ندارند از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنیم تا مردم در خرید محصول با کیفیت، قدرت انتخاب داشته باشند.

وی افزود: در مرحله اول به استناد گزارش سازمان نظام مهندسی، دفتر فنی استانداری تذکر مکتوب به این واحدها خواهد داد و در مراحل بعدی در صورت اصرار این واحدها بر عدم کنترل کیفیت محصولات آنها را به مردم معرفی خواهیم کرد.

معاون امور عمرانی استاندار گفت: وقوع زلزله خبر نمی‌کند و هر لحظه امکان وقوع زلزله در هر نقطه از کشور و استان قم وجود دارد و قم نیز از لحاظ خطرپذیری زلزله روی تعدادی از گسلهای فعال می‌باشد، پس بحث نظارت باید تقویت شود و در این مبحث کمبود قانون نداریم و تنها دقت مجریان و ناظرین را می‌طلبد.

وی اخلاق مهندسی و رعایت حقوق مردم و جان و مال شهروندان را یادآور شد و تصریح کرد: متأسفانه در برخی موارد اخلاق مهندسی رنگ باخته و حقوق مردم پایمال می‌شود.

وی بیان داشت: در همین راستا همایش ملی اخلاق مهندسی روزهای 28 و 29 ماه جاری با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی در استان قم برگزار خواهد شد که لازم است جامعه مهندسی و دستگاههای فنی استان فعالانه در این همایش شرکت نمایند. وی افزود: دبیرخانه دائمی این همایش به استان قم واگذار شده است.

خاطرنشان می شود در این جلسه گزارش سازمان نظام مهندسی ساختمان در خصوص نتایج آزمایش های بتن مصرفی استان که در 11 آزمایشگاه مقاومت مصالح ساختمانی انجام شده بود به جلسه ارائه شد.

همچنین گزارش گروه اعزامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم به مناطق زلزله زده کرمانشاه ، سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب در خصوص بررسی علل بروز خسارات برای جلوگیری از تکرار ایرادات و معایب فنی مشابه در ساخت و سازهای استان قم ارائه گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه