English

استاندار قم خبر داد

ضرورت استفاده از ظرفیت متخصصین جهت توسعه شهرسازی در قم

استاندار قم بر ضرورت استفاده از ظرفیت متخصصین جهت توسعه شهرسازی در قم تاکید کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت متخصصین جهت توسعه شهرسازی در قم

به گزارش خبرگزاری موج از قم، استاندار قم در مراسم بزرگداشت روز جهانی شهر سازی با اشاره به هویت مذهبی و تاریخی قم، اظهار کرد: ضروری است تا کارشناسان و متخصصان شهر سازی در ایجاد و سازندگی شهر قم و هویت سازی در این شهر قدمهای مؤثرتری بردارند.

وی با اشاره به سابقه شهرسازی در قم ، اضافه کرد: محله های قدیمی و بافت های تاریخی در قم جایگاه خاصی دارند و باید تر تیبی اتخاذ شود تا این بافت های قدیمی بعنوان میراث شهری قم افتخاری برای عصر حاضر و میراثی برای آیندگان باشد.

سید مهدی صادقی لازمه ایجاد شهری پویا را فعالیت تخصصی شهرسازان عنوان و اضافه کرد: با استفاده از اعتبار گذشته و در چارچوب فرهنگی مذهبی قم می توان شهری ممتاز و مطابق با اصول استاندارد شهرسازی ایجاد نمود.

وی حضور بخش خصوصی فعال در زمینه شهر سازی در استان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: باید با حمایت از این شرکت ها و بخش های متخصص و استفاده از تخصص و توانمندی نیروهای کارشناس به سمت توسعه شهرسازی در قم پیش رویم.

لازم به ذکر است در این نشست که مهندسان رشته های شهرسازی عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم حضور داشتند، دکتر بهزاد فر عضو هیئت علمی و رئیس دانشکده معماری شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران در خصوص ویژگی های شهر اسلامی و بایسته های شهر پایدار مطالبی را مطرح نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه