English

عضو هیات رئیسه مجلس:

دولت نباید بین رسانه‌ها تبعیض قائل شود

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس مخالف افزایش میلیاردی بودجه خبرگزاری ایرنا است، گفت: دولت نباید بین رسانه‌ها تبعیض قائل شود.

دولت نباید بین رسانه‌ها تبعیض قائل شود

به گزارش خبرگزاری موج، اکبر رنجبرزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه "انقلابی بودن" فراتر از جناح‌های سیاسی است، اظهار داشت: پاسخ به اینکه آیا مجلس به صورت مجموعه انقلابی بوده و انقلابی عمل کرده، کار سختی است که آیا همه کارهای مجلس انقلابی بوده یا نه. اما انقلابیونی در مجلس هستند که مصمم و توانمند برای ادامه مسیر انقلاب و پاسخگویی و جهت‌گیری انقلاب حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شخصا از وضعیت مجلس در این شاخص مهم رضایت ندارم، افزود: از اینکه برآیند مجلس انقلابی عمل کرده یا نه رضایت ندارم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره انقلابی بودن و انقلابی ماندن جامعه، نیروها، نهادها و غیره گفت: این یک گفتمان است که توسط رهبر معظم انقلاب آغاز شده و فراتر از جریانات سیاسی تحت عنوان اصولگرایی و اصلاح طلبی است.

وی ادامه داد: برای این اقدام ضرورت دارد همه پایگاه‌های نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند فراتر از وضعیت فعلی اقداماتی را انجام دهند که منجر به دستاوردهای جدیدی شود و بازتاب حرکات عملی آنها مشهود در عرصه داخلی و بین‌المللی باشد.

رنجبرزاده تصریح کرد: موضع‌گیری تنها نمی‌تواند خوب باشد بلکه مجلس باید به دنبال مسائل عملی باشد. امروز که آمریکا پرچم مبارزه با اعتقادات ما را برافراشته، باید این لانه جاسوسی را در منطقه تسخیر کنیم و تکلیف سرسپردگان هم آن مشخص شود.

وضعیت جبهه مقاومت اسلامی در منطقه

وی اشاره‌ای هم به وضعیت جبهه مقاومت اسلامی در منطقه کرد و گفت: حداقل کاری که مجلس در این شرایط می‌تواند انجام دهد تقویت و ایجاد یک جریان مستمر و مداوم در بحث قانون‌گذاری و رایزنی با دولت و بسیج قوای سه‌گانه به منظور حمایت از جبهه مقاومت است.

وی تأکید کرد:عامل اصلی خون‌های ریخته شده در منطقه و معاونت در همه کشتارها با آمریکا و اسرائیل است اما ما در مجامع بین‌المللی چکار کردیم. آیا توانستیم وکلای مسلمان را جمع کنیم؟ 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره حمایت دولت از خبرگزاری جمهوری اسلامی و اختصاص 92.5 میلیارد تومان به این رسانه در حالی که بسیاری از رسانه‌ها درسایه بی‌توجهی دولت قرار گرفته‌اند، گفت: اگر دولت به یک رسانه توجه کرده و به بقیه بی‌توجهی کند به معنای این است که دولت پذیرفته که کارهایش مورد قبول جامعه نیست و نشان دهنده ضعف دولت است.

وی با تأکید بر اینکه دولت نباید بین رسانه‌ها تبعیض قائل شود، افزود:  دولت با این‌کار می‌خواهد از طریق یک رسانه خاص، اقدامات خود را تبلیغ کند در حالی که دولت باید به گونه‌ای اقدام کند که همه رسانه‌ها اقدامات دولت را تبلیغ کنند. قطعا دولت‌هایی که از روند کاری خود مطمئن باشند این‌گونه رفتار و اقدام نمی‌کنند.

نفوذ برخی جریانات در دانشگاه‌های کشور

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره نفوذ برخی جریانات در دانشگاه‌های کشور بیان داشت: روز 16 آذر حادثه‌ای برای مقابله با جریان استکباری در کشور اتفاق افتاده است. در قالب این جریان، 3 نفر حرکت انقلابی نشان دادند و در مقابل استبداد ایستادند و به شهادت رسیدند. انقلابی‌گری یعنی اینکه همه باید در کنار هم برای تثبیت هویت ایرانی- اسلامی و رفع ظلم و ستم و ایجاد عدالت و رفع فقر و تبعیض در جامعه قرار بگیریم.

 وی با بیان اینکه دانشجو اگر در این مسیر حرکت کند، انقلابی خواهد بود، افزود: در گفتمان انقلابی هر فردی هویت خود را دارد که در مقام موضع‌گیری‌های خود بروز و ظهور پیدا می‌کند. حرکت انقلابی مدنظر مقام معظم رهبری فراتر از جریانات سیاسی است و به نوعی این حرکت‌ها جامعه و کشور را بیمه می‌کند.

رنجبرزاده ادامه داد: هرچقدر تعداد انقلابیون افزایش پیدا کند، هم توسعه همه جانبه کشور بیشتر شده و هم در راستای مقابله با فساد و رفع و تبعیض گام‌های بیشتری برداشته خواهد شد.

دانشگاه فرهنگیان و رویکرد روسای آن

وی در پاسخ به سوالی درباره دانشگاه فرهنگیان و رویکرد روسای آن تصریح کرد: اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به منظور شکل‌گیری نظام آموزشی موثر در حوزه تعلیم و تربیت، وظایف را مشخص کرده اما تیمی که در مرکز بود باوری به اجرای مفاد سند تحول بنیادین که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده را نداشت.

رنجبرزاده افزود: یکی از دلایلی که این دانشگاه تا امروز با سرپرستی اداره شد هم به نداشتن باور مسوولان آن بازمی‌گردد. نیروهای انقلابی نگاه می‌کنند ببینند ولی امر مسلمین چه می‌گوید تا در همان مسیر اقدام کرده و گام بردارند.

وی تأکید کرد: در سال‌های گذشته تعلیم و تربیت از مسیر خود خارج شد و انتظاراتی که برای تقویت این جایگاه بود، اتفاق نیفتاد.

رنجبرزاداه درباره موضع‌گیری مجلس نسبت به اقدام اخیر آمریکا برای انتقال پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی به قدس شریف خاطرنشان کرد: مجلس باید نقشه‌هایی که منجر به آتش‌افروزی در منطقه و برادرکشی و مسلمان‌کشی می‌شود را شناسایی کند.

وی گفت: مجلس باید در این زمینه هوشمندانه ورود کند و کانونی با مجلس دیگر کشورها تشکیل دهد تا با اتحاد و انسجام نقشه‌های دشمن را نقش برآب کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید با اتحاد و انسجام بین مسلمانان آتشی که دشمن تلاش در شعله‌ور شدن آن دارد را با تقویت بنیه نظامی تقویت کرده و حلقه محاصره صهیونیست‌ها را تنگ‌تر کنیم.

وی تصریح کرد: آمریکا با قرار گرفتن در کنار مسلمان‌نماهایی که درون و ساختار آنان اسرائیلی است، قصد دارد جنگ دیگری در منطقه راه بیندازد تا اسرائیل در حاشیه امن قرار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه