English

رئیس اداره منابع آب شهرستان لنجان خبر داد

اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی در لنجان

رئیس اداره منابع آب شهرستان لنجان گفت: طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی به منظور برون رفت منابع آبی از چالش های موجود طراحی شده و امیدواری زیادی در کنترل منابع آبی ایجاد کرده است.

اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی در لنجان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، فریدون دری در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان لنجان اظهار کرد: در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل افت و کسری مخزن حادث شده در آبخوان‌ها، وزارت نیرو با تعریف طرح تعادل بخشی، تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب برنامه‌های خود درزمینه بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی را آغاز کرده است.

وی افزود: با فعال شدن شورای عالی آب در دولت یازدهم، وزارت نیرو برنامه‌های خود را در جلسه هشتم شورای عالی آب در سال ۹۲ ارائه و ابتدا مصوبه‌ای تحت عنوان برخورد قانونی با برداشت‌های غیر مجاز و نهایتا تبدیل به طرحی شد تحت عنوان طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی کشور مشتمل بر ۱۵ پروژه که در جلسه پانزدهم شورای عالی آب کشور در ۲۵ شهریور ۹۳ تصویب شد و در کنار این طرح تکالیفی نیز برای برای وزارت خانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و کشور مشخص شد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان لنجان تصریح کرد: نباید فراموش کرد که کاهش منابع آب زیرزمینی خصوصاً در دهه اخیر به طور مستمر ادامه داشته به طوری که در طول دوره آماری در سال های اخیر شاهد اضافه برداشت از ذخایر استراتژیک آب زیرزمینی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ما بر این باوریم بحران کم‌آبی باید با مدیریت خوب آحاد جامعه و مسوولان برطرف شود چراکه در غیر این صورت با خسارت‌های جبران‌ناپذیری روبه‌رو خواهیم بود لذا مردم خود باید در خط مقدم مدیریت مصرف آب قرار گیرند از سوی دیگر طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی  به منظور برون رفت منابع آبی از چالش های موجود طراحی شده و امیدواری زیادی در کنترل منابع آبی ایجاد کرده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان لنجان بیان کرد: درسال جاری برخورد قاطع با هرگونه اضافه برداشت غیرقانونی در چاه‌های مجاز جزو برنامه‌های تکلیفی شورای حفاظت منابع آب است و باید توجه داشت طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی کشور در ۳ سال نخست با اجرای برنامه هایی همچون نصب کنتور هوشمند و انسداد چاه های غیر مجاز در دستور کار قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه