English

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

انجام ۱۸۰۰ جراحی در شش روز اول زلزله/ هنوز ۹۰ مصدوم بستری هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مصدومیت 14 هزار و 695 نفر در زلزله استان خبر داد و گفت: انجام 1800 جراحی طی شش روز واقعاً رکورد خوبی برای حوزه درمان استان محسوب می‌شود.

انجام 1800 جراحی در شش روز اول زلزله/ هنوز 90 مصدوم بستری هستند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر بهمن روشنی در نشست خبری با اشاره به تشکیل تیم مدیریت بحران در دانشگاه در لحظات ابتدایی پس از وقوع زلزله گفت: پس ا اقدامات ابتدایی به‌سرعت تیم‌های ارزیابی برای پایش مراکز درمانی سطح استان و به‌ویژه مرکز استان اعزام شدند و همچنین در کوتاه‌ترین زمان ممکن با دانشگاه‌های سایر استان‌ها ازجمله کردستان و ایلام ارتباط برقرار کرده و درخواست کمک‌رسانی شد.

وی از اعزام 90 دستگاه آمبولانس و یازده دستگاه اتوبوس آمبولانس در همان روز اول حادثه به مناطق زلزله‌زده خبر داد و اظهار کرد: این تعداد به‌جز آمبولانس‌های سپاه، ارتش و هلال‌احمر بود و درمجموع مصدومان در کمترین زمان منتقل شدند.

روشنی از برپایی بیمارستان صحرایی قزوین و کردستان در روزهای ابتدایی زلزله در مناطق خبر داد و گفت: بیمارستان صحرایی ارتش و دو بیمارستان صحرایی سپاه نیز در سرپل ذهاب مستقرشده و یک بیمارستان صحرایی سپاه نیز در اسلام آبادغرب مستقر شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به آسیب مراکز دیالیز در مناطق زلزله‌زده گفت: به‌سرعت تجهیزات دیالیز در قصرشیرین مستقر شد و رسیدگی به افرادی نیازمند دیالیز صورت گرفت.

وی از مصدوم شدن 14 هزار و 695 نفر در زلزله استان خبر داد و اظهار کرد: این آمار مصدومان مربوطه به شش روز اول پس از زلزله است و بعدازآن کمتر مراجعه‌ای به مراکز درمانی صورت می‌گیرد که به دلیل آسیب مستقیم ناشی از زلزله باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه