English

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

روحانیون نباید به دنبال دنیاطلبی باشند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: روحانیون نباید به دنبال دنیاطلبی و مسائل این چنینی باشند چون مهم‌ترین وظیفه جامعه روحانیت کارهای معنوی و روحانی است.

روحانیون نباید به دنبال دنیاطلبی باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی شامگاه یکشنبه در جمع روحانیون در سنندج، اظهار کرد: وجود وحدت در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه در میان روحانیون که رسالت عظیم ابلاغ رسالت الله را دارند، ضروری است چرا که وحدت یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت در هر کشور و جامعه است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در این منطقه به ویژه در استان کردستان که اکثریت اهل سنت هستند، به عنوان شاگردان مکتب امام جعفر باید تمام تلاش خود را در توجه به وحدت بکار بگیریم.

وی تصریح کرد: کسانی که مسوولیت دارند، باید به نحوی رفتار کنند که مردم را نسبت به خود جذب کرده و با همین کار بستر تحقق اهداف را فراهم ‌سازند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید داشت: روحانیون نباید به دنبال دنیاطلبی و مسائل این چنینی باشند چون مهم‌ترین وظیفه جامعه روحانیت کارهای معنوی و روحانی است.

به گفته وی، ادب و صمیمیت از ویژگی‌های روحانیون است که با برخورداری از چنین ویژگی‌ای زمینه جذب جامعه به سمت آنها مهیا می‌شود.

حسینی‌شاهرودی اذعان داشت: محبت روحانیون به دیگران باید بی‌توقع باشد، نباید منتظر تقدیر و تشکر دیگران باشند و هدفشان در انجام هر کاری تنها رضای خدا باشد.

وی خطاب به روحانیون خاطرنشان کرد: اگر در کاری که انجام می‌دهید، ملاک، وظیفه باشد دیگر منتظر تقدیر و تشکر دیگران نخواهید بود در نتیجه بدون احساس خستگی این روند را ادامه می‌دهید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: احترام به دیگران باید اصل حرکت روحانیون باشد، حتی اگر مورد بی‌احترامی از سوی دیگران قرار گرفتید به فکر تلافی کردن نباشید.

وی در ادامه تقوی، علم و عقل را سه ویژگی‌ روحانیون و طلبه‌ها از دیدگاه امام راحل نام برد و گفت: عقل از دیدگاه امام برای طلبه‌ها مهمتر از دو ویژگی دیگر بوده است.

حسینی‌شاهرودی در پایان با محکوم کردن اقدام ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونسیتی، گفت: این اقدام نابودی رژیم جعلی صهیونیستی را تسریع و تسهیل می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه