English

معاون بنیاد مسکن کشور:

اولویت کار ما ساخت منازل به دست خود مردم است/وسعت خسارات زیاد و توان تامین مالی محدود

معاون بنیاد مسکن کشور گفت: تاکنون حدود ۹۸ هزار واحد در ۱۴۷۹ روستا و شهرهای زلزله‌زده کارشناسی شده‌اند که از این میزان تنها 13 هزار واحد خسارت ندیده اند.

اولویت کار ما ساخت منازل به دست خود مردم است/وسعت خسارات زیاد و توان تامین مالی محدود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، عزیز الله مهدیان در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه که با حضور حجت‌الاسلام شهیدی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور در سرپل ذهاب برگزار شد، گفت: ما پس از زلزله پس از بررسی به خاطر حجم عملیات یکی‌یکی ستادهای معین را در منطقه اضافه کردیم و الآن ۹ استان را به‌عنوان معین به کمک در این شهرستان آورده‌ایم.

وی بیان کرد: از تعداد استان‌های مذکور در سرپل ذهاب ۴ استان معین حضور دارند و تاکنون حدود ۹۸ هزار واحد در ۱۴۷۹ روستا و شهرهای زلزله‌زده کارشناسی شده‌اند که بیشترین وقت ما را همین مرحله کارشناسی گرفته و خانه به خانه ارزیابی‌شده و خساراتشان برآورد شده است.

معاون بنیاد مسکن کشور بیان کرد: ۳۶ هزار واحد در شهر و روستا ۱۰۰ درصد تخریب‌شده و ۴۸ هزار و ۸۷۰ واحد هم واحدهای تعمیراتی هستند و حدود ۱۳ هزار واحد هم خسارت ندیده‌اند.

وی گفت: هنوز هم ما در شهرها و روستاها کار کارشناسی را انجام می‌دهیم. برای مثال شهر کرمانشاه را به دلیل حدود ۱۲ هزار درخواست داریم که خورد کارشناسی می‌کنیم اما اگر باب باز شود، همه شهر خواستار کارشناسی خواهند شد که کار پیچیده‌ای است.

مهدیان از بروز خساراتی به شهرهای دیگری چون جوانرود و ثلاث خبر داد و گفت: درخواست‌هایی نیز از این مناطق داریم که روند کار را کند کرده است و همه مردم منازلشان ترک‌هایی خورده است و انتظار جبران خسارت دارند که البته این امکان وجود ندارد که بتوانیم همه را پوشش دهیم.

وی تأکید کرد: در کار ما اولویت با خود مردم است و سیاست ما این است که مردم خودشان منازلشان را بازسازی کنند و ما هم با کمک‌های بلاعوض، تسهیلات به آن‌ها کمک می‌کنیم و حتی نقشه لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و در تأمین مصالح ارزان‌قیمت و مناسب را با کمک خود مردم، مصالح‌فروشان منطقه و نیروهای اجرایی به آن‌ها ارائه می‌دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه