English

فرمانده پلیس راه استان کردستان خبر داد:

آغاز طرح زمستانی از فردا در جاده های کردستان

فرمانده پلیس راه استان کردستان از آغاز طرح زمستانی پلیس راه از 20 آذرماه همزمان با سراسر کشور در استان با همکاری سایر دستگاه های ذیربط خبر داد.

آغاز طرح زمستانی از فردا در جاده های کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سرهنگ عیسی گوهری، (امروز، 19 آذرماه) در جمع خبرنگاران رسانه های  استان کردستان با اشاره به برگزاری مانور مشترک نیروهای امداد جاده ای ،فردا در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان خبر داد و اظهار کرد: طرح زمستانی پلیس راه از 20 آذرماه آغاز و تا 20 اسفندماه ادامه دارد.

وی افزود: این طرح هر ساله در راستای تسهیل در عبور و مرور در زمان تغییرات جوی، جلوگیری از حوادث جاده‌ای، آمادگی برای امدادرسانی به موقع در سطح استان اجرا می‌شود.

فرمانده پلیس راه استان کردستان بیان کرد: امیدواریم با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های ذی ربط بتوانیم همچون سال‌های گذشته خدمات خوبی را به مسافران ارائه دهیم و با ارتقای سطح فرهنگ ترافیکی مردم شاهد کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه اکثر محورهای استان کردستان کوهستانی است، عنوان کرد: پنج تیم ثابت و پنج تیم پشتیبان در گردنه‌های سخت استان آماده ارائه خدمات به مسافران استان هستند.

گوهری اعلام کرد: به دلیل کوهستانی بودن استان و شرایط جوی در زمان بارش برف اجازه تردد به هیچ خودرویی داده نمی‌شود چراکه موجب ترافیک و در نتیجه کندی عبور و مرور در جاده‌ها خواهند شد.

وی با اشاره به تصادف زنجیره‌ای در محور دیواندره به سقز در چند روز اخیر ادامه داد: در این تصادف جاده‌ای یکدستگاه  پژو و یکدستگاه خاور با هم برخورد کرده و بعد از آن به علت بی‌دقتی رانندگان ،یکدستگاه پراید ویکدستگاه پژو پارس نیز با این خودروها برخورد کردند.

فرمانده پلیس راه استان کردستان با اشاره به اینکه در این تصادف چهار نفر کشته و 11 نفر مصدوم شدند، افزود: در راه انتقال مصدومان به بیمارستان نیز یک نفر دیگر فوت و شش نفر نیز به صورت سرپایی ویزیت شدند، همچنین یک نفر در بیمارستان کوثر سنندج و سه نفر در بیمارستان دیواندره بستری هستند.

وی با اشاره به تناقض در اعلام آمار اولیه این تصادف بیان کرد: به دلیل انتقال مصدومان به بیمارستان شهرستان‌های مختلف و وقوع دو تصادف پشت سرهم در یک محل در اعلام آمار دچار تناقض شدیم.

گوهری بیشترین عامل تصادفات را در عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با 33 درصد و عدم توجه به جلو با 20 درصد عنوان کرد و افزود: بیشترین تصادفات در محور سنندج به کرمانشاه و دیواندره به سقز اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به نصب دوربین در محورهای مواصلاتی استان کردستان اعلام کرد: به زودی 40 دوربین جدید در محورهای مواصلاتی استان نصب خواهد شد.

فرمانده پلیس راه استان کردستان 38 درصد تصادفات روی داده مربوط به خودروهایی با پلاک سایر استان‌ها بوده است، اذعان کرد: 31 درصد تصادفات مربوط به رانندگان با رده سنی 20 تا 30 و 36 درصد مربوط به رانندگان 30 تا 40 سال است.

وی افزود:65 درصد تصادفات در محورهای اصلی، 20 درصد در محورهای فرعی و 14 درصد در محورهای روستایی اتفاق می‌افتد و بیشترین تصادفات محورهای مواصلاتی استان در روزهای پنج شنبه و جمعه روی خواهد داد.

فرمانده پلیس راه استان کردستان عبور و مرور تانکرهای حامل سوخت رادرسالهای گذشته مابین50تا60دستگاه درروز عنوان کردوگفت :درحال حاضراین میزان ترددبه 200 دستگاه تانکر ترانزیت در روز افزایش یافته و بیان کرد: در هشت ماه گذشته 19 مورد تصادف تانکرهای حامل سوخت را داشته ایم که براثر این تصادفات دو نفر فوتی، پنج نفرمصدوم و 13 خودرو نیز آسیب دیده است.

وی در پایان با تأکید بر لزوم ارتقای فرهنگ ترافیکی در جامعه یادآور شد: بیشترین تصادفات براثر بی دقتی رانندگان به واسطه سبقت غیرمجاز، سرعت بالا، انحراف به چپ و... اتفاق می‌افتد، که با افزایش فرهنگ ترافیک استان این امر کاهش می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه