English

معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان:

ازدیاد صنایع و حجم بالای میزان سرمایه گذاری با سهم سرانه اشتغال خوزستان هماهنگ نیست

معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان گفت: علارغم اینکه طرحهای قابل افتتاح با حجم سرمایه گذاری 11000 میلیارد ریال و اشتغال 950 نفر در خوزستان در استان پیش بینی می شود، خوزستان سرانه اشتغال کمی دارد.

ازدیاد صنایع و حجم بالای میزان سرمایه گذاری با سهم سرانه اشتغال خوزستان هماهنگ نیست

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، مهرام روانبخش گفت: طبق سیاستگذاری چند ساله اخیر در راستای توسعه و تکمیل زنجیره های تولید به جهت تکمیل حلقه های تولید و ایجاد اشتغال پایدار، چندین طرح صنعتی میان دستی و تکمیلی توسط بخش خصوصی در استان در حال احداث است که تعدادی از آنها طی سالجاری و سال آتی به بهره برداری می رسند از سوی دیگر با توجه به استعداد و پتانسیل استان در بخش تولیدات کشاورزی صنایع تکمیلی و احداث واحدهای صنایع تبدیلی یکی از گزینه های اصلی سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان می باشد.

وی ادامه داد: در بخش تولید فولاد و زنجیره تولید وابسته؛ یکی از این طرحهای مهم فولاد شادگان است که فاز اول آن در بخش تولید آهن اسفنجی به ظرفیت 800 هزار تن مراحل تست را سپری کرده و آماده بهره برداری رسمی است که اثر بسزایی در رشد اقتصادی و اشتغال شهرستان شادگان ونواحی جنوبی استان خواهد داشت.

روانبخش تصریح کرد: طرح دوم فولادی در شهرستان خرمشهر در بخش تولید میلگرد به ظرفیت 600 هزار تن مراحل تست و راه اندازی است که همانند فولاد شادگان آماده افتتاح رسمی می باشد، همچنین فاز دوم فولاد دزفول که این واحد بصورت تولید پیوسته میلگرد برای اولین بار در کشور در کشور به ظرفیت 450 هزار تن می باشد که مراحل نصب ماشین آلات در حال انجام است و پیش بینی میشود در تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

معاون طرح و برنامه سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان به طرح صنعتی تولید فولاد در زمینه تولید شمش آهن در شهرک صنعتی شوش اشاره نمود و گفت: این واحد نیز در حال نصب ماشین آلات می باشد همچنین طرح دیگری در شهرستان هفتگل در زمینه تولید میلگرد به ظرفیت اسمی 60 هزار تن در مراحل پایانی تأسیسات بوده و انشاءاله تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: علاوه به طرحهای مذکور که طی سالجاری و سال آینده با حجم سرمایه گذاری حدود 11000 میلیارد ریال و اشتغال 950 نفر در استان به بهره برداری می رسند فولاد جهان آرا در منطقه ازاد اروند و لوله سازی دزفول در حال پیگیری و عملیات مهندسی هستند.

روانبخش عنوان کرد : در بخش صنایع تبدیلی نیشکر یک واحد تولید MDF از باگاس در حال نصب ماشین آلات بوده که سال آینده به بهره برداری می رسد و یک واحد تولید خمیرکاغذ از باگاس ماشین آلات خارجی را وارد کرده و در حال پیگیری عملیات اجرایی ساختمانی است.

روانبخش در ادامه بیان داشت: در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی یکی از مسائل مهم استانی راه اندازی مجدد کارخانه قند در شهرستان شوش بوده که با پیگیری های بعمل آمده و با هزینه های انجام شده از محل هدفمندی یارانه ها توسط ستاد حمایت از صنایع بخشی از مراحل بازسازی انجام شد و با تحویل موقت این کارخانه به بخش خصوصی اکنون در حال تکمیل مراحل مختلف تولید می باشد.

وی افزود: این کارخانه تولید شکر از چغندرقند به ظرفیت 5000 تن در روز بوده که تأثیر مهمی در صنعت تولید شکر و کشت چغندر قند در اراضی شمالی استان دارد.

وی تصریح کرد: واحد دیگر در دست اجرا در بخش صنایع تبدیلی کارخانه تولید نشاسته، گلوکز و فروکتوز از ذرت در شهرستان اندیمشک است که با توجه به استحصال 450 هزار تن ذرت در اراضی شمال استان راه اندازی این کارخانه در سال آتی می تواند علاوه بر صنایع تبدیلی ذرت ماده اولیه بخشهای دیگر صنعت غذایی و سایر صنایع را تولید و اشتغال مناسبی در شهرستان اندیمشک ایجاد نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه