English

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی گلستان:

۸۰ هکتار از اراضی روستای تاریخی و گردشگری زیارت به بافت روستا افزوده می‎شود

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان گفت: قرار است ۸۰ هکتار اراضی روستای زیارت تعیین تکلیف شده و به بافت داخل روستا انتقال داده شود که در صورت تائید ۸۰ درصد قیمت روز اراضی اخذ می‎شود.

۸۰ هکتار از اراضی روستای تاریخی و گردشگری زیارت به بافت روستا افزوده می‎شود

به گزارش خبرگزاری موج، حسن خسروی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به این سمت می‎رویم که محدوده‎های خارج از طرح‎ هادی و شهرها از ساخت و ساز جلوگیری شود و بیشتر ساخت‎و سازها در گرگان، کردکوی، بندرگز و علی‎آبادکتول است که در محدود جاده اصلی قرار دارند و در این شهرستان‎ها موضوع حاشیه‎نشینی را شاهد هستیم.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: به دنبال این هستیم که ضریب جمعیتی در استان گلستان بین شهر و روستا را در نسبت 50 درصد حفظ کنیم.

 اجرای قانون کاداستر

خسروی به اجرای قانون کاداستر اشاره کرد و گفت: مجری و متولی قانون کاداستر اداره ثبت اسناد و املاک است و در اجرای آن قرار شد همه دستگاه‌ها نقشه‎ اراضی تحت مدیریت خود را به اداره ثبت اسناد و املاک تحویل دهند.

وی با بیان اینکه تعیین اراضی کشاورزی و تبیین الگوی کشت از جمله اهداف طرح کاداستر است، یادآور شد: تسهیل تولید کشاورزی، سنددار شدن اراضی، تهیه شناسنامه، مدیریت آب و خاک و اصلاح اراضی از جمله دیگر اهداف این طرح است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان گفت: اجرای کاداستر سبب می‎شود که بسیاری از پرونده‎های اختلاف اراضی در دادگستری کاهش پیدا کند و با توجه به اینکه اطلاع‎رسانی خوبی از کاداستر نشد، در این مسیر مقاومت وجود دارد.

خسروی یادآور شد: در حوز کاداستر برنامه کشاورزی آینده کشور را ترسیم می‎کنیم و اطلاعات در این طرح محرمانه باقی می‎ماند و از سال 1394،  54 هزار و 400 هکتار برای طرح کاداستر قرارداد بستیم که تا پایان سال 1396 باید این میزان در استان نقشه آن در کاداستر تهیه شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان افزود: در سال 1396، 192 مورد احکام قطعی بالغ بر 16 هکتار انجام شده و براساس تبصره 2 ماده 10 در سال جاری 34 مورد که بالغ بر 1.5 هکتار از  این اراضی که ساخت و ساز غیر مجاز داشته برخورد شده است.

خسروی افزود: قرار شد 80 هکتار اراضی روستای زیارت تعیین تکلیف شود و به بافت داخل روستا انتقال داده شود و شرایطی از قبیل اینکه اراضی ملی نباشد به بافت روستایی انتقال داده شود و باید کمیسیون ماده یک برای آن در نظر گرفته شود که در صورت تائید 80 درصد قیمت روز اراضی اخذ می‎شود.

وی گفت: در این محدود حدود 800 مورد ساختمان وجود دارد که 220 مورد آن بومی‎های روستای زیارت هستند که از قبل اینجا بودند و تقریبا 600 مورد ساخت و سازی است که در طی سنوات گذشته به آن اضافه شده است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: وظیفه داریم در ماده 8 اگر دستگاه خدمات‎رسان به ساخت و ساز غیرمجاز ارائه خدمات داشته باشد شکایت می‎کنیم و در منطقه زیارت این‌گونه ساخت و ساز نداشتیم.

وی با بیان اینکه در محدوده طرح زیارت در مورد ساخت و ساز غیرمجاز که مدیر دولتی خودش دست‎اندرکار باشد، نداریم،  گفت: مدیر دولتی شاخصی که در این محل ساخت و ساز غیرمجاز داشته باشد، ندیدم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه