English

با عنوان شاه ماهی خزر؛

رونمایی کتاب زندگی‌‌نامه اسطوره شناسی ایران در گرگان

کتاب شاه ماهی خزر با موضوع زندگی‌نامه پرویز کیانی اسطوره گرگانی شناسی ایران به قلم بهنام نیک‎پیام عصر امروز در مراسمی رونمایی شد.

رونمایی کتاب زندگی‌‌نامه اسطوره شناسی ایران در گرگان

به گزارش خبرگزاری موج، بهنام نیک‎پیام نویسنده کتاب شاه ماهی خزر عصر امروز در آیین افتتاح کتاب شاه ماهی خزری زندگی‌نامه پرویز کیانی که از خلیج گرگان تا کانال مانش را شنا کرد، اظهار داشت: با توجه به بزرگی و اسطوره بودن پرویز کیانی درصدد بر آمدیم که حرف‎ها و سخنانی که از پرویز کیانی داشتیم را به چاپ برسانیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مرحوم "پرویز کیانی" مردی تکرارنشدنی بود و این اسطوره در شهر خود شناخته شده نبود بسیار ناراحت بودم و در سال 1392 تصمیم گرفتیم که پرویز کیانی را در گرگان و ایران زنده نگهدارم و با کمک دوستان زندگی پرویز کیانی را به نگارش در بیاوریم.

نیک‎پیام یادآور شد: در گرگان به منزل خانم کیانی رفتیم و گفتم من خبرنگار ورزشی هستم و به من اعتماد کنید و به دنبال این هستم که زندگی پرویز کیانی را بنویسم و یاد آن را جاودانه نگاه بدارم.

وی افزود: خانواده پرویز کیانی و اعضای شورای شهر نیز با ما همکاری کردند و قول‎هایی از شورای شهر داده شده که در طی سنوات گذشته عملی نشد و خانم کیانی نیز هنوز هم از این ماجرا گلایه دارند.

نویسنده کتاب شاه ماهی خزر یادآور شد: بارها و بارها با مسوولان در این رابطه جلسه داشتیم و یک‌سال پروژه کتاب شاه ماهی خزر معطل شد و در سال 1394 کتاب به پایان رسید.

نیک‎پیام افزود: من خبرنگار هستم و کاری که انجام دادیم را تقدیم می‎کنیم به خانواده کیانی و در نوشتن این کتاب امانت‎داری حفظ شد.

دختر پرویز کیانی در این مراسم با بیان اینکه شنا کردن را در سفری که با پدر به دریای مازنداران داشتم آموختم، اظهار داشت: استخر کیانی نخستین استخر سرپوشیده‌ای بود که در گرگان ساخته شد و در این استخر به عنوان غریق نجات مشغول به فعالیت هستم و تا آنجایی که توانستم به مردم گرگان خدمت کردم.

همسر مرحوم کیانی نیز در این مراسم گفت: از مسوولان گرگان در هنگامی که مسوولان به منزل ما آمده بودند گلایه داشتیم و این گلایه نسبت به برخی از مسوولان بود.

وی تصریح کرد: سنگ قبر مرحوم پرویز کیانی در طی سنوات خراب شده بود و مسوولان اجازه ساخت آن را به من نمی‎دادند و خودشان نیز به بازسازی مبادرت نمی‎کردند.

گفتنی است پرویز کیانی در روز 16 آذر سال 1314 در محله باغ پلنگ گرگان متولد شد و وی از 5 سالگی شیفته آب و شنا شد و وی در حالی که قصد رفتن به آب‌های منطقه مثلث برموردا را داشت در روز 24 مهر سال 1371 در سن 57 سالگی در اثر ایست قلبی به دیار باقی شتافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه