English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه:

اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با تنفس دوساله برای بازسازی واحدهای آسیب‌دیده

نعمت حقیقی گفت: با پیگیری استاندار، مشکلات واحدهای تولیدی در مناطق زلزله‌زده مورد مطالعه و تمهیدات لازم اعمال شد که 600 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی واحدهای تولیدی در نظر گرفته‌شده است.

اختصاص 600 میلیارد تومان تسهیلات با تنفس دوساله برای بازسازی واحدهای آسیب‌دیده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، افزود: در حوزه‌ی بازسازی نیز باید به واحدهای صنعتی توجه شود روش پرداخت تسهیلات به‌گونه‌ای باشد که قابل وصول بوده و در کمترین زمان ممکن واحدهای تولیدی آسیب‌دیده پشتیبانی شوند.

وی با بیان این مطلب که از 600 میلیارد تومان تسهیلات جهت بازسازی واحدهای آسیب‌دیده 200 میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص‌یافته است، تصریح کرد: همچنین 200 میلیارد تومان در بخش سرمایه ثابت صنعتی و 200 میلیارد تومان دیگر برای سرمایه‌گذاری درزمینهٔ ی سرمایه در گردش واحدهای صنعتی اختصاص داده‌شده است.

حقیقی خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری برای پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده بر عهده‌ی تمام بانک‌ها است. که لیست واحدهای آسیب‌دیده به تفکیک با درج میزان خسارت واردشده جهت اعطای تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش موردنیاز برای راه‌اندازی مجدد به بانک‌ها ارسال شد و تا سیستم اعتباری هر بانک جهت پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده مشخص شود.

 حقیقی ادامه داد: واحدهایی که قبلاً از بانک‌های استان تسهیلات دریافت کرده‌اند و دارای پرونده تسهیلاتی هستند به همان بانک محل دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند که امضای مدیران شرکت وثیقه‌ی موردنیاز برای پرداخت تسهیلات محل اجرای طرح و سفته است.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌ای متشکل از نمایندگان دفتر اقتصادی استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و بانک عامل برای تسریع و تسهیل در بررسی تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: و جهت تسهیل در اعطای تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش مصوبات این کمیته معیار کارشناسی بانک قرار می‌گیرد و صورت‌های مالی گذشته واحدها در این خصوص لحاظ نمی‌شود.

حقیقی در پایان اظهار داشت: به‌منظور بازپرداخت تسهیلات دو سال تنفس و هشت سال دوره‌ی بازپرداخت اقساط برای واحدها لحاظ می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه