English

استاندار خراسان رضوی:

نمایشگاه پژوهش و فناوری مشهد نسبت به سالهای گذشته جهش یافته است

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: با همراهی مراکز علمی و دستگاه های اجرایی نمایشگاه پژوهش و فناوری جهش چشمگیری نسبت به هر سال داشته است.

نمایشگاه پژوهش و فناوری  مشهد نسبت به سالهای گذشته  جهش یافته است

به گزارش خبرگزاری موجاز مشهد، علیرضا رشیدیان در حاشیه بازدید از غرفه های هجدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری مشهد که از امروز 17 آذر ماه در سالن فردوسی نمایشگاه بین المللی مشهد آغاز شده است،گفت:  همکاری و همراهی مراکز علمی، رشد، دانشگاه ها، پارک علم و فناوری و دستگاه های اجرایی استان در این نمایشگاه به خوبی نمایان است و وجود جوانان بسیار دانشمند و اساتید دلسوز در کنار یکدیگر موجب ایجاد جهش بسیار خوبی در آن نسبت به سالهای گذشته  شده است.

وی به وجود حدود  320 محصول دانش بنیان در استان اشاره و اظهار کرد: امیدواریم در سالهای آینده  تعداد این محصولات افزایش یابد زیرا توسعه کشور با تولیدات مونتاژی محقق نمی شود و توسعه علمی و اقتصادی با حمایت از ایده ها و فکرهای جوانان و شرکت های دانش بنیان میسر خواهد شد.

وی بیان کرد: نمایشگاه  استانی پژوهش و فناوری ظرفیت مناسبی برای پژوهشگران و محققان جوان ایجاد می کند و تعاملات این بخش را با ادارات، کارخانجات و صاحبان بخش خصوصی در جهت جدب حمایت های مالی فراهم خواهد کرد؛قطعا حمایت از طرحهای دانش بنیان موجب عرضه تولیدات صنایع داخلی با قیمت ارزان تر و کیفیت بهتری به بازار  خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی در خصوص حمایت های استانداری از شرکت های دانش بنیان بیان کرد: در طی این  سالها  بیش از هزار میلیارد تومان در حوزه های مختلف این بخش هزینه شده و امسال نیز از محل کمکهای فنی و اعتباری استان، حدود 4 میلیارد تومان به عنوان یارانه و تسهیلات ارزان قیمت برای صنایع  خراسان رضوی در نظر گرفته  شده که بخشی از آن مربوط به شرکت های دانش بنیان است.

وی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در زمینه تسهیلات خوبی را فراهم کرده اند که امیدواریم دانشمندان جوان ما بتوانند از این تسهیلات ارزان قیمت سهم مناسبی را به خود اختصاص دهند.

گفتنی است، هجدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار مشهد همه روز تا 20 آذر ماه از ساعت 10 تا 19 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه