English

رئیس اتاق بازرگانی گلستان

صادرات کالا به کشور قزاقستان تسهیل شود

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی مرکز گلستان گفت: به واردات گوشت گرم از قزاقستان نیاز داریم و همچنین در مقابل انتظار تسهیل در صادرات کالا به این کشور مطرح است.

صادرات کالا به کشور قزاقستان تسهیل شود

به گزارش خبرگزاری موج، علی محمد چوپانی ظهر امروز در نشست با امیر ژانف مشاور مدیرعامل خط‌آهن قزاقستان ضمن تاکید بر اهمیت ارتباط با قزاقستان اظهار داشت: به واردات گوشت گرم از قزاقستان نیاز داریم و همچنین در مقابل انتظار تسهیل در صادرات کالا به این کشور مطرح است. این امکان وجود دارد که بخشی از نیازها را با کمک دوطرف رفع کنیم و همچنین در این ارتباط‌ها توافق‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی مرکز گلستان تصریح کرد: خوشبختانه نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فعال است و به واسطه آن همکاری‌ها توسعه خواهد یافت، در ایران نزدیک 2 میلیون تن دانه‌های روغنی وارد می‌شود که می‌توان این نیاز را از قزاقستان تامین کرد.

وی خاطر نشان کرد: همکاری طرف قزاق را به فال نیک گرفته و امید داریم با این همراهی‌ها بتوانیم به اجرای تفاهم‌نامه‌ها دست یابیم و در اعزام و پذیرش هیئت‌های توانمند اقتصادی آمادگی داشته و استقبال می‌کنیم.

امیر یوسفی نائب رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گلستان نیز در این نشست گفت: پیگیری‌های طرف قزاق در ایجاد تقویت ارتباط، قابل تقدیر است و با حضور استاندار قیزیل اوردا در استان گلستان موضوع کشت فراسرزمینی مطرح شد، امید داریم با دیگر استان‌های قزاقستان نیز تعاملات خوبی برقرار شود.

مهم‌ترین موضوع در تجارت

وی ادامه داد: آمادگی تامین محصولات کشاورزی مورد نیاز قزاقستان را اعلام می کنیم و این امر به ایجاد بستر تجارت نیاز دارد واخذ ویزا با مدت طولانی‌تر یکی از مهم‌ترین موضوع در تجارت است که انتظار است تسهیل شود و با توجه به آن، تجار امکان رفت و آمد داشته باشند.

علی صفرنژاد عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گلستان هم در این جلسه کرد: با توجه به موضوع خواهرخواندگی میان استان گلستان و منگستائو کشور قزاقستان باید ارتباط تقویت شود و برای رسیدن به مفاد تفاهم‌نامه باید روابط نیز توسعه یابد.

وی افزود: منطقه اینچه‌برون استان گلستان می‌تواند منطقه پایلوتی برای انتقال غلات کشور قزاقستان باشد.

امیر ژانف مشاور مدیرعامل خط آهن قزاقستان ضمن ابراز خرسندی از ارتباط میان استان گلستان و کشور قزاقستان اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌های خوبی بین دو طرف امضا شده که باید با همکاری یک دیگر و محوریت فرصت‌های اینچه‌برون سعی بر عملیاتی شدن آن داشته باشیم.

وی افزود: 85 درصد مواد غذایی قزاقستان وارداتی است که با استفاده از راه‌آهن اینچه‌برون و پتانسیل جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان گلستان می‌توان تامین شود.

مشاور مدیرعامل خط آهن قزاقستان اظهار داشت: لبنیات و گوشت سفید از محصولات مورد نیاز است که امکان تامین آن از استان گلستان وجود دارد.

امیر ژانف یادآور شد: بیشترین مراودات طی سال 2007 بوده اما پس از آن با 800 میلیون دلار ثابت شده است همچنین قزاقستان تمایل به ورود در بازار گوشت و غلات ایران را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه