English

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان گفت:

عمل به نیات واقفان با پرداخت به موقع اجاره بهای مستاجران

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان گفت: کسانی که به نوعی مستاجر موقوفات هستند باید حق و حقوق آن را بپردازند تا اوقاف بتواند از این درآمدها به نیات واقفان عمل کند.

عمل به نیات واقفان با پرداخت به موقع اجاره بهای مستاجران

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده،  گفت: یکی از مسئولیتهای عمده اوقاف و امورخیریه عمران وآبادانی امامزادگان واجب التعظیم استان است که زائران و علاقه‌مندان به اهل بیت(ع) در فضایی که در خور نام و شان آن امامزاده است و در فضایی معنوی به زیارت مشرف شوند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر استفاده مناسب از فضای امامزادگان و تبدیل آنها به قطب فرهنگی بیان کرد: با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی این روزهای دشمنان، تبیین جایگاه فرهنگی و معنوی امامزادگان در جامعه بخصوص نسل جوان به نحوی که به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند از ضرورتهای کنونی است.

علیزاده ادامه داد: فضای امامزادگان با توجه به گرایش دینی و زمینه مناسب در مردم می‌تواند بار معنوی جامعه را دوچندان کنند و همه زائرینی که در جوار این امامزادگان قرار می‌گیرند به خوبی از فضای این بقاع متبرکه بهره‌مند شوند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان با اشاره به استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها بری تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف خاطرنشان کرد: هم در فقه اسلامی بر وقف تأکید شده و هم از سنت‌هایی است که از زمان ائمه و پیامبر مورد تأکید بوده است و وقف می‌تواند در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی کاربردهای راهگشا و قابل توجهی داشته باشد.

وی ادامه داد: وقف می‌تواند کمک کند تا محافل دینی و قرآنی رونق خوبی پیدا کند و حتی با این سنت حسنه شاهد بروز و پرورش دانشمندان، نخبگان و عالمان بزرگ خواهیم بود.

علیزاده تصریح داشت: در ادوار مختلف تاریخ بحث وقف و موقوفات مورد تعرض و در برخی بخشها مورد تجاوز قرار گرفته و اجازه نمی‌دادند از این اهرم دینی در جهت تعمیق و غنای فرهنگ اسلامی استفاده شود لذا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و فرمایش قاطع امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و سیاست های اصولی سازمان اوقاف و امورخیریه اتفاقات بسیار خوب و چشمگیری در حوزه ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات انجام شده است که بازهم تأکید ما بر این است که در رابطه با این موضوع بسیار مهم اهتمام بیشتری صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی