English

مسوول جذب اهداکنندگان اداره کل انتقال خون گیلان:

ترس از کم خونی موجب عدم تمایل بانوان برای مراجعه به مراکز خونگیری است

مسوول جذب اهداکنندگان اداره کل انتقال خون گیلان گفت: متاسفانه در جامعه ما ترس از کم خونی باعث شده بانوان تمایلی به مراجعه به مراکز خونگیری وتیم های سیار مستقر در ادارات و سازمانها ازخود نشان ندهند.

ترس از کم خونی موجب عدم تمایل بانوان برای مراجعه به مراکز خونگیری است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، گیتی ایزدی پور با بیان اینکه دانشجویان اهداکننده خون در سال جاری چهار و نیم درصد افزایش داشته است گفت: در 8 ماهه اول سال جاری 1452 دانشجو و در مشابه سال گذشته 1203 دانشجو خون اهدا کرده اند که چهارونیم درصد افزایش اهداکننده دانشجو اعلام شده است.

وی به حضور پررنگ بانوان قشر دانشجو اشاره کرد و افزود: در 8 ماهه سال گذشته 126 نفر خانم بودند که در مدت مشابه سال جاری به 225 نفر رسیده است که این خود نوید خوبی در راستای حضور قشر باسواد و تحصیلکرده در امر اهدای خون می باشد.

 ایزدی پور مسوول جذب اهداکنندگان اداره کل انتقال خون گیلان با بیان اینکه در کل جمعیت اهداکننده خون در سال جاری 4 ممیز 37 صدم درصد را بانوان تشکیل داده اند اظهار کرد: با این مقایسه آماری و بیش از سه برابر بودن اهدای خون بانوان تحصیلکرده نسبت به کل بانوان اهداکننده می توان نتیجه گیری کرد که تحصیلات در رفع باورهای نادرست نسبت به اهدای خون بانوان نقش بسزایی ایفا می کند.

مسوول جذب اهداکنندگان اداره کل انتقال خون گیلان در خصوص ترس بانوان از کم خونی  خاطرنشان شد: متاسفانه در جامعه ما ترس از  کم خونی باعث شده  بانوان تمایلی به مراجعه به مراکز خونگیری وتیم های سیار مستقر در ادارات وسازمانها ازخود نشان ندهند.

وی تصریح کرد: اکثربانوان  شاید اصلا دچار کم خونی نباشند و این اطمینان را به بانوان می دهیم که با معاینات قبل از اهدای خون تحت هیچ شرایطی از افراد کم خون، خون گیری به عمل نمی آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه