English

معاون سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی خبر داد

ابلاغ وام اشتغال روستایی تا پایان آذر به بانک‌ها/ سهم گیلان ۴۰۰ میلیارد تومان است

معاون سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی گفت: از پایان آذرماه، پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود.

ابلاغ وام اشتغال روستایی تا پایان آذر به بانک‌ها/ سهم گیلان 400 میلیارد تومان است

ناصر زرگر، معاون سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، درحاشیه برگزاری نخستین رویداد تسهیل گری و کار آفرینی روستایی (تتکا) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج گیلان، با اشاره به طرح تسهیلات ارزان‌قیمت به منظور توسعه اشتغال روستایی گفت: از هفته آینده (پایان آذرماه)، پرداخت  این تسهیلات به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات در سه مرحله  ساخت، خرید تجهیزات و تامین سرمایه در گردش پرداخت خواهد شد.

زرگر با اشاره به میانگین سود 6 درصدی این تسهیلات گفت: سود تسهیلات در نقاط مرزی 4 درصد، در روستاها 6 درصد و در شهرهایی با جمعیت زیر 10 هزار نفر 10 درصد است.

این مسئول در خصوص بازبرداخت این تسهیلات خاطر نشان کرد: بازپرداخت اقساط یک دوره یک ساله تنفس دارد و تا 6 سال خواهد بود.

وی حداقل این تسهیلات را 200 میلیون تومان عنوان کرد.

معاون سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی تصریح کرد: تنها تزریق 1.5 میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی برای رونق تولید اشتغال و صادرات شفا بخش نیست بلکه باید در کنار بنگاه ها یک مشاور و تسهیل گر قرار گیرد تا متقاضیان با فرآیند کار آشنا شوند.

زرگر در خصوص رسته های پر کشش برای اعطای وام اشتغال افزود: این تسهیلات به فعالیت های حوزه کشاورزی، زراعت، باغبانی، فرآوری محصولات باغی دامی، نگهداری محصولات، حوزه آی تی، صنایع و معادن کوچک اختصاص می یابد.

وی تاکید کرد: در این طرح، سرمایه گذار باید 25 درصد، آورده  داشته باشد و مابقی را تسهیلات می گیرد که این آورده  طی 3 مرحله باید تامین شود و شامل املاک، وسائل و زمین هم می شود.

معاون سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی بیان کرد: بانک های عامل موظفند به محض تکمیل مدارک و تامین وثایق سرمایه گذاران، وام اشتغال را اعطا کنند.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه