English

امام جمعه قم:

ترامپ آتشی روشن کرده است

امام جمعه قم:ترامپ آتشی روشن کرده است که در گام اول آمریکا و اسراییل در آن آتش خواهند سوخت.

ترامپ آتشی روشن کرده است

به گزارش خبرگزاری موج ازقم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، به بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار کرد: هر آنچه در جامعه اتفاق می‌افتد اگر زمینه‌ساز تقویت دین الهی باشد، معروف است و هر آنچه که زمینه ساز تضعیف دین الهی باشد، منکر است.

وی با اشاره به معیارهای شناخت معروف و منکر افزود: یکی از مصادیق مهم معروف، نفی سلطه پذیری و یکی از مصادیق منکر سلطه‌پذیری از بیگانگان و دشمنان است.

امام جمعه قم تصریح کرد: جامعه‌ای مستقل است که اجازه سلطه به دشمنان ندهد و راه را برای سلطه دشمنان ببندد، جامعه‌ای که در مسائل مختلف نگاه به بیگانه دارد، مستقل نیست بلکه جامعه‌ای مستقل است که در مسائل مختلف به دشمنان و بیگانگان متکی نباشد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: اصل نفی سلطه، از اصول اسلام است و این اصل در بُعد اعتقادی و تولی و تبری مسلمانان نقش دارد؛ قرآن تعبیر جالبی در مورد این اصل دارد و آن تعبیر این است که  خدای متعال هرگز برای کافران راهی برای ضرر به مومنان و مسلمانان باز نکرده است و کفار هیچگاه نمی‌توانند سلطه‌ای به مومنان پیدا کنند.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که سلطه تنها به معنای سلطه نظامی و اقتصادی نیست بلکه اگر جامعه‌ای در مسائل مختلف از جامعه غربی و بیگانه تقلید کند، بیانگر سلطه دشمنان بر آن جامعه است.

آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: قرآن کریم با شدت مسئله سلطه‌پذیری از بیگانگان را مطرح می‌کند، بنا بر این نباید منکر و معروف را در مسائل کوچک ببینیم بلکه باید بدانیم یکی از بزرگترین منکر‌ها سلطه‌پذیری از دشمنان و یکی از بزرگترین معروف‌ها نفی سلطه است.

وی افزود: اگر امروز دیده می‌شود که دشمنان طمع می‌کنند و می‌خواهند در سرزمین‌های اسلامی نفوذ کنند، به دلیل سلطه‌پذیری برخی سران کشور‌های اسلامی منطقه است؛ اگر امت اسلامی مانند سردار سلیمانی که نامه رییس سازمان سیا را نپذیرفت، عمل کنند، دشمنان جرأت نفوذ پیدا نخواهند کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه افراد سلطه‌پذیر حتی در آداب و رسوم خود نیز از بیگانگان تقلید می‌کنند تصریح کرد: بی‌تفاوتی در برابر توسعه‌طلبی دشمنان، ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی، ایجاد زمینه برای نفوذ دشمنان و تقلید از دشمنان و بیگانگان از مصادیق منکر است؛ اگر انسانی با این تفکرات زندگی کند، در تمام زندگی خود مرتکب منکر شده است.

وی در خطبه‌ دوم با اشاره به ۱۹ آذر، سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی از نهادهای جمهوری اسلامی ایران است که بعد از انقلاب اسلامی، با دستور امام خمینی(ره) تشکیل شد؛ گسترش نفوذ فرهنگ اسلامی در شؤون جامعه، تقویت انقلاب فرهنگی، اعتلای فرهنگ عمومی و تزکیه محیط‌های علمی و فرهنگی از افکار مادی و نفی مظاهر و آثار غرب‌زدگی از جمله اهداف این شورا است.

وی با تاکید بر اینکه این شورا باید بیش از گذشته در مسائل فرهنگی تلاش و سرمایه گذاری کند افزود:‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی، بالاترین و تاثیرگذارترین نهاد در سیاست‌گذاری فرهنگی و حتی علمی کشور است و از روز تاسیس تاکنون کارهای ارزشمندی توسط این شورا صورت گرفته است؛ اما آنچه که انجام شده است کافی نیست و انتظار مقام معظم رهبری و فرهیختگان از این شورا بسیار بیشتر و فراتر از وضعیت موجود است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه کنفرانس وحدت هرسال با حضور بسیاری از بزرگان و فرهیختگان مذاهب اسلامی برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: موضوع وحدت مسلمانان، از مسائل بسیار جدی جوامع اسلامی است که متاسفانه امروزه به دلیل خود باختگی برخی از کشور‌های اسلامی، حرکت وحدت آهسته شده است.

وی افزود: دفاع از کیان اسلام در مقابل دنیای استکبار، ضرورت تقویت عزت و کرامت اسلامی و پیشرفت دنیای اسلام در گروه وحدت مسلمانان است.

امام جمعه قم اظهار کرد: اگر وحدت در جوامع اسلامی تحقق پیدا کند، در مقابل دشمنان پیروز خواهیم شد اما وابستگی‌های برخی از کشور‌های اسلامی، این حرکت را آهسته کرده است؛ بیش از یک میلیارد و 500 میلیون مسلمانان در جهان وجود دارد که بیانگر ظرفیت بسیار زیاد اسلام و مسلمانان است.

وی با بیان اینکه منابع بسیار زیادی در اختیار کشورهای اسلامی قرار دارد، اظهار کرد: دشمنان ظرفیت‌های مسلمانان را می‌شناسند و می‌کوشند تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنند، اما مسلمانان با وحدت و انسجام خود می‌توانند در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان ایستادگی کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچمدار وحدت اسلامی است گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران صریح و روشن است، ما مدافع کشور‌های اسلامی هستیم و کارنامه ایران در دفاع از کشور‌های اسلامی بر همگان آشکار است.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری، پرچم وحدت را برافراشته نگه‌داشته است تصریح کرد: اقدام ترامپ در اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به دلیل ساز‌ش‌ها و حمایت‌های برخی از کشور‌های اسلامی منطقه است؛ اگر حمایت‌های این کشور‌ها از استکبار جهانی نبود، ترامپ جرأت انجام چنین کاری را نداشت.

وی با بیان اینکه حمایت‌های کشور‌های اسلامی از رژیم صهیونیستی، خیانت به اسلام است، ادامه داد: آسیب‌های ما از جانب کشورهایی است که مدعی اسلام هستند ولی در حقیقت  از دشمنان حمایت می‌کنند؛ در شرایط حاضر مسلمانان باید سکوت را بشکنند و اقدامات دشمنان را محکوم کنند.

وی افزود: ترامپ آتشی روشن کرده است که در گام اول آمریکا و اسراییل در آن آتش خواهند سوخت.

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه با بیان اینکه عربستان و امارات به علی عبدالله صالح وعده پول و قدرت داده‌ بودند، خاطرنشان کرد: علی‌ عبد‌الله صالح، عامل فتنه عربستان و امارات در یمن بود که قصد ایجاد شورش و کودتا داشت، اما در نهایت با امداد‌‌های الهی در مدت کوتاهی این فتنه نابود شد.

امام جمعه قم در ادامه با تاکید بر ضرورت کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه و سرپل ذهاب تصریح کرد: در حال حاضر در فصل زمستان هستیم و بسیاری از افراد زلزله‌ زده نیاز به کمک‌ دارند و خوشبختانه مقرر شده است که استان قم، در سرپل ذهاب یک شهرک مسکونی با نام شهرک معصومیه ایجاد کند و امیدواریم که مردم در ساخت این شهرک نیز کمک کنند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری اجلاس نماز با عنوان نماز و فضای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی دارای تهدید‌های بسیار زیادی است اما ما باید این تهدید‌ها را  به فرصت تبدیل کرده و از این فرصت‌ها به منظور آموزش به نسل جوان استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه