English

شهردار اصفهان در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان فرهنگی:

شهرداری متولی حوزه های فرهنگی شهر نیست

شهردار اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری متولی حوزه های فرهنگی شهر نیست گفت: باید زیر ساخت های شهر را فراهم کنیم تا همه کسانی که در این حوزه فعال هستند نقش فرهنگی خود را به شکل واقعی ایفا کنند.

شهرداری متولی حوزه های فرهنگی شهر نیست

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، قدرت الله نوروزی در مراسم تکریم و معارفه معاون و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان هنر را به عنوان یک فضلیت مطرح کرد و گفت: امروز باید با اداره امور این فضلیت را در جایگاه واقعی خود قرار داد چون اصفهان همواره شهر فرهنگ و هنر بوده و به هنرمندی معروف است و در جهان به عنوان پایتخت فرهنگی شناخته می شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ و هنر نباید ابزاری برای ارائه سلایق شخصی و باندی باشد، افزود: هنر می تواند جامعه را متحول کند و فرهنگ می تواند زیرساخت های اصلی جامعه را به سوی کمال هدایت کند.

نوروزی حوزه فرهنگ و هنر را دارای اهمیت خاصی دانست و تاکید کرد: همه کسانی که به نحوی در این حوزه با شهرداری اصفهان مرتبط هستند باید تلاش کنند تا با تعامل مثبت گام های موثری در جهت فرهنگ و هنر شهر برداشته شود.

وی اضافه کرد: ما نمی خواهیم حوزه فرهنگ و هنر تنها در اختیار شهرداری باشد بلکه می خواهیم به عنوان تسهیل کننده امور برای هنرمندان راهی را ایجاد کنیم تا ذوق و استعدادهای فرهنگی و هنری متبلور شوند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری متولی حوزه های فرهنگی شهر نیست، یادآور شد: باید زیر ساخت های شهر را فراهم کنیم تا همه کسانی که در این حوزه فعال هستند نقش فرهنگی خود را به شکل واقعی ایفا کنند.

وی ادامه داد: گرچه شهرداری اصفهان دچار مشکلات مالی متعدد است ولی همه با هم باید بر این مشکلات غلبه کنیم تا چهره های ماندگار و فرهنگ دوستان شهر بتوانند دیدگاه های خود را به نحو شایسته تحقق بخشند.

نوروزی با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم زیر ساخت های فرهنگی و هنری را فراهم کنیم، فعالان این عرصه به حرکت واقعی خود ادامه خواهند داد، گفت: فرهنگ با مسائل سیاسی، اجتماعی و هنری در هم آمیخته و با آنها ارتباط تنگاتنگی دارد به طوری که اگر نگاه فرهنگی در مسیر خود قرار بگیرد، مسیر اجتماعی تغییر خواهد کرد و اگر ورزش همگانی رونق پیدا کند، سلامت اجتماعی محقق می شود.

وی افزود: این مسائل به صورت جزیره ای به هم پیوسته و متصل هستند و در ظرف اجتماعی خود حرکت می کنند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اگر مدیریت شهری بخواهد به محتوای فرهنگی و هنری بپردازد از مشارکت مردم جلوگیری کرده است، اظهار کرد: باید نگاه ها به فعالیت های شهری تغییر کند چراکه قرار نیست شهرداری متولی همه امور باشد بلکه باید از هنرمندان و تشکل های اجتماعی حمایت کند نه اینکه خود به تشکلی به موازات این نهادها تبدیل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه