English

استاندار گلستان

پرداخت بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال خرد و متوسط در گلستان

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال و رونق تولید در جامعه گفت: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت زیر‌نظر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان به کارآفرینان مشاغل خرد و متوسط مناطق شهری، روستایی و عشایری ارائه می‌شود.

پرداخت بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال خرد و متوسط در گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی اظهار داشت: بیش از 1000 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت زیرنظر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان به کارآفرینان مشاغل خرد و متوسط مناطق شهری، روستایی و عشایری ارائه می‌شود.

وی افزود: 420 میلیارد تومان از این تسهیلات به حمایت از توسعه و اشتغال در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر اختصاص دارد.

استاندار گلستان تصریح کرد: این تسهیلات با سود 4 تا 6 درصد، بازپرداخت 6 ساله و یک سال تنفس و با تاکید بر اشتغال فارغ‌التحصیلان و جوانان در اولویت‌های گردشگری، شیلات، صنایع تبدلی و IT اعطا می‌شود.

وی با اشاره به تسهیلاتی که ذیل بندهای «الف» و «ب» تبصره 18 قانون بودجه بودجه پرداخت خواهد شد، گفت: از 20 هزار میلیارد تومانی که از محل این تبصره برای کل کشور در نظر گرفته شده، 527 میلیارد تومان به گلستان اختصاص یافته است.

استاندار گلستان، خاطر نشان کرد: این تسهیلات با یارانه 2 تا 7 درصد و در راستای اشتغال فراگیر به همه متقاضیان شهری و روستایی و حتی شهرک‌های صنعتی اعطا می‌شود.

هاشمی حمایت از مشاغل خانگی را از اولویت های پرداخت تسهیلات دانست 

 20 میلیارد تومان اعتبار با سود 4 درصد و بازپرداخت 3 ساله به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت می‌شود و تاکنون برای 15 میلیارد تومان پرونده تسهیلاتی ایجاد شده و تاکنون 4 میلیارد تومان (به ازای هر متقاضی تا 20 میلیون تومان) پرداخت شده است.

وی افزود: بخش دیگری از تسهیلات مشاغل کوچک و متوسط کارآفرینی در شهرها و روستاها از طریق صندوق کارآفرینی امید از 30 تا 100 میلیون تومان با سود 4 درصد و بازپرداخت 5 ساله اعطا می شود و تاکنون 25 میلیارد تومان وام از طریق این صندوق به متقاضیان پرداخت شده است.

استاندار گلستان به تسهیلات اشتغالزایی در حوزه روستایی اشاره کرد و گفت: از محل موضوع تفاهم‌نامه استانداری گلستان، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد علوی با عاملیت بانک سینا، 40میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغال زا روستایی به متقاضیان سرمایه گذاری در روستاها اعطا می‌شود.

هاشمی،اظهار کرد: با توجه به اینکه 5 درصد از سود تسهیلات مذکور توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و پنج درصد از سوی بنیاد علوی پرداخت می‌شود با 10 درصد یارانه فوق، تسهیلات با سود 8 درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه