English

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت :

نباید صادرات فرش را با صادرات نفت مقایسه کرد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت : نباید صادرات فرش را با صادرات نفت مقایسه کرد و با منفی‌بافی درباره بازار فرش جلوی رشد آن را بگیریم.

نباید صادرات فرش را با صادرات نفت مقایسه کرد

به گزارش خبرگزاری موج ازقم،حمید کارگر در افتتاح چهاردهمین نمایشگاه فرش دستباف قم در فرهنگسرای جوان استان قم با اشاره به جایگاه صادرات فرش در استان اظهار داشت: نباید صادرات فرش را با صادرات نفت مقایسه کرد و با منفی‌بافی درباره بازار فرش جلوی رشد آن را بگیریم.

وی با ابراز خرسندی از روند رشد صادرات فرش افزود: صادرات فرش دارای مزایای بسیاری ازجمله تثبیت جمعیت روستایی و نماد و فرهنگ هنر ایرانی و همچنین اشتغال‌زایی بالای آن است که باید موردتوجه قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از 500 میلیون دلار صادرات فرش دستباف در دو دهه گذشته خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه تحریم‌های آمریکا و البته تغییر سلیقه بازار نظیر بروز کف‌پوش‌ها و پارکت‌های تزیینی و همچنین بالا رفتن قیمت فرش دستباف باعث کاهش این میزان صادرات شده است.

وی کاهش صادرات فرش دستباف را تا 300 میلیون دلار اعلام و بیان کرد: خوشبختانه میزان صادرات در سال 94 حدود 294 میلیون دلار و در سال 95 به 359 میلیون دلار رسیده  که روند رو به رشدی را نشان می‌دهد.

کارگر از افزایش 31 درصدی فرش را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: در 8 ماه گذشته صادراتی با وزن 3 هزار تن و به قیمت 269 میلیون دلار داشته‌ایم و با اینکه روند رو به رشدی را نشان می‌دهد اما برای رسیدن به سقف 500 میلیون دلار راه زیادی در پیش داریم و باید همه ارگان‌ها ازجمله صداوسیما برای تبلیغ این کالای باارزش همکاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه