English

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان با قدرت و سرعت بهتری اداره شود

محمود سیجانی:مدیریت پروژه‌ای طرحی بود که در مبحث اقتصاد مقاومتی قم مورد تصویب رسیده است تا مدیریت و نحوه اداره پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان با قدرت و سرعت بهتری اداره شود.

پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان با قدرت و سرعت بهتری اداره شود

به گزارش خبرگزاری موج ازقم،سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: سازمان صنعت و معدن با بیشترین پروژه پیشنهادی رتبه نخست استان قم در مبحث اقتصاد مقاومتی را داشته و بعد از آن نیز شهرداری قم با 11 پروژه تصویب‌شده در درجه دوم است.

وی افزود: مدیریت پروژه‌ای طرحی بود که در مبحث اقتصاد مقاومتی قم مورد تصویب رسیده است تا مدیریت و نحوه اداره پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان با قدرت و سرعت بهتری اداره شود.

محمود سیجانی تصریح کرد: رشد اقتصادی، حمایت از تولید، اشتغال، افزایش تولید داخلی، تأمین مالی و سرمایه‌گذاری مهم‌ترین محورهای بسته‌های ابلاغی معاون اول رئیس‌جمهور در زمینهٔ اقتصاد مقاومتی در استان قم بوده است.

وی تأکید کرد: مبحث سرمایه ثابت و سرمایه در اشتغال و بازسازی و نوسازی نیز امسال به مبحث اقتصاد مقدماتی اضافه‌ شده است همچنین تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استانی از دیگر اقدامات مهم کارگروه اقتصاد مقاومتی در سال جاری بوده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: تکمیل زیرساخت‌ها و تجهیزات شهرک‌های صنعتی، تأمین زیرساخت برای صنایع معدنی، توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع بزرگ، حفظ بنگاه‌های اشتغال و توسعه صنایع اشتغال‌زا مهم‌ترین محورهای فعالیت دستگاه‌های استانی در مسئله اقتصاد مقاومتی بوده است.

سیجانی خاطرنشان کرد: حفظ و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ ازجمله سیاست‌های اقتصادی استان بوده که فولاد غرب ازجمله آن‌ها است که امروز با بیشتر از ظرفیت واقعی خودکار می‌کند درحالی‌که سال قبل در آستانه ورشکستگی کامل بود.

وی ادامه داد: حمایت از واحدهایی که نیاز به کمک‌های جزئی برای ادامه فعالیت اقتصادی داشته نیز ازجمله این اقدامات در راستای اقتصاد مقاومتی بوده که توسعه فولادهای بزرگ ازجمله آن‌ها بوده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: رسیدگی به زیرساخت شهرک‌های موجود و تکمیل کمبودهای زیرساختی مختلف شهرک‌های مختلف مانند تأمین برق، تلفن، آب، تکمیل تقاطع و زیرگذرها و... ازجمله این اقدامات در زمینهٔ شهرک‌های صنعتی بوده است.

وی گفت: مبحث نمایشگاه دائمی فرش از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی در استان قم خواهد بود که از امروز افتتاح می‌شود اما ساختمان آن از نظر زیرساخت‌ها دچار مشکل است همچنین دریاچه نمک نیز ظرفیت بالایی برای قم در زمینهٔ گردشگری و صنعت نمک ایجاد کرده که نخستین زیرساخت برای آن احداث جاده است.

سیجانی گفت: سرمایه‌گذاری در صنایع مانندی طلا، آهن و منگنز نیز از مهم‌ترین مواردی است که می‌توان در آن‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی سرمایه‌گذاری کرد همچنین مقابل خام فروشی صنایعی مانند آهک گچ عقیق و ... گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی