English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

ضرورت فعال سازی تشکل های بخش کشاورزی باهدف مشارکت کشاورزان

جعفری گفت: فعال کردن تشکل ها علاوه بر ایجاد اشتغال و افزایش تولید، جلب مشارکت کشاورزان وبخشهای خصوصی را به دنبال خواهد داشت.

ضرورت فعال سازی تشکل های بخش کشاورزی باهدف مشارکت کشاورزان

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، خالد جعفری در جلسه هم اندیشی بخش زراعت و باغبانی و مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان افزود: یکی ازاساسی ترین برنامه ها، استفاده ازبذر مناسب و به موقع است، که ورود تشکل های بخش کشاورزی به این حیطه می تواند کارساز و مثمر ثمر واقع شود.

 وی با اشاره به اینکه مجموعه بخش کشاورزی استان کردستان با بهره مندی از نیروی کارشناسی مجرب می تواند در راستای اهداف و سیاستهای این بخش موفق عمل نماید اظهار داشت:سرمایه  انسانی متخصص در سازمان جهاد کشاورزی کردستان با روحیه جهادی برای توسعه بخش کشاورزی و دستیابی یه اهداف تعیین شده با جدید تمام تلاش می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: برای  ارتقاء ضریب مکانیزاسیون، تعداد ماشین آلات و ادوات کشاورزی ملاک نیست بلکه کیفیت مهم است و برای اجرای  کشاورزی حفاظتی هم این افزایش کیفیت خیلی ضروی میباشد.

جعفری خاطرنشان کرد:امروزه تراکتورهای بی کیفیت آفتی برای زمینهای کشاورزی شده که می طلبد با نوسازی این ماشین آلات و بکارگیری ادوات مناسب کشاورزی حفاظتی از شخم زدن های بی رویه اراضی کشاورزی که باعث فرسایش خاک می شود  جلوگیری کرد.

وی اظهار کرد:سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بهرمندی از ۷۶۰ نفر لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در راستای اجرای سیاست ها و اهداف وزارت کشاورزی اقدام می نماید.

وی با بیان اینکه ظرفیت انسانی مناسب در بخش کشاورزی مهیا می باشدیاداورشد: دستیابی به اهداف کشاورزی پایدار با هدف حفظ آب و خاک ومحیط زیست، با توجه به سرمایه های مادی و انسانی بخش کشاورزی، باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تاکیدکرد: هماهنگی های بین بخشی به منظور اجرای الگوهای صحیح زراعت، باغبانی و بخش آب بسیار لازم و ضروری است.

جعفری در پایان افزود: باتوجه به اجرای برنامه بیمه محصولات کشاورزی باید، بررسی میزان خسارات احتمالی توسط کارشناسان این حوزه انجام شود، تا پرداخت میزان خسارت ها به کشاورزان منصفانه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی