English

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان:

۱۶ آذر فرصت بررسی هویت تاریخی دانشجویان است

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان گفت: با فرا رسیدن ۱۶ آذر و روز دانشجو فرصتی دوباره برای بررسی هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی دانشجو، فرا روی ما قرار می گیرد.

16 آذر فرصت بررسی هویت تاریخی دانشجویان است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رحمت علی صابری حقایق در جشن میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ع) و روز دانشجو که در آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد رشت برگزار شد،  اظهار کرد: باید به طور مکرر از وجود و نام دانشجویانی که توانستند خودشان را در یکی از مسیر های موفقیت ارتقا بدهند، یا کسب و کار راه انداختند در چنین مراسم های به عنوان فرد موفق تقدیر شود.

صابری با بیان اینکه جامعه و فضای کار نیازمند کسانی است که از مهارت برخوردار باشند گفت: متاسفانه در برخی از رشته های در حال توسعه  برخلاف کشور های توسعه یافته نسبت تعداد تحصیل کردگان رشته های کارشناسی، ارشد و دکتری  به رشته های فنی بالاست.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان با بیان اینکه اساس بحث این است که  ما باید بپذیریم دولت ها در تمام دنیا در حال کوچک شدن است،  افزود: آن چیزی را که ما برای موفق شدن در فضای کسب و کار نیاز داریم مهارت است.

صابری افزود:  رشته های فنی و حرفه ای و شاخه های تخصصی که ما به آن نیاز داریم می تواند واسطه این مهارت باشد.

معاون سما واحد رشت با اشاره به اینکه یکی از معضلات جامعه ما نرخ بیکاری بالا ست گفت:  امروز اگر ما تصمیم بگیریم یک حسابدار استخدام کنیم که از توانمندی های اولیه حسابداری برخوردار باشد.متاسفانه خیلی آسان نیست .

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان با بیان اینکه بسیاری از مشاغل در حال حاضر و طی ده سال آینده در کشور در حال تغییر  است ادامه داد: بسیاری از کارشناسان 25 شغل را در ایران شناسایی کردن که ظرف ده سال آینده به شکل امروزی وجود نخواهد داشت.

صابری با توجه به  ورود تکنیک دیجیتال که باعث شد بسیاری از مشاغل دچار دگرگونی شود گفت: اگر امروز بتوانیم مهارت های مربوط به شغل و تحصیل خودمان را بیاموزیم فرصت های فوق العاده کسب و کار وجود دارد و همه اکنون به دنبال این مهارت ها هستند.

وی افزود: نظام مالی ایران در حال تغییر است و دانش آموختگان رشته حسابداری فرصت های شغلی بسیار مناسبی در پیش رو دارند.

صابری خطاب به دانشجویان گفت:  شما الان رشته و مسیر خوبی انتخاب کردید همانطور که پشتکار یکی از مولفه های الزامی موفقیت و کارآفرینی است، ایده مناسب، قدرت فروش ایجاد کردن، خسته نشدن و سرمایه چهار مولفه ای است که می تواند در موفقیت موثر باشد.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان  با بیان اینکه فرصت های زیاد برای رشته های تحصیلی شما دانشجویان وجود دارد که فقط لازم است مهارت لازم را یاد بگیرید تادر دورانی که شما دانشجویان  در آموزشکده در حال تحصیل هستید این مهارت های را آموزش ببینید.

صابری تصریح کرد: شما دانشجویان باید انقلابی که تکنیک های دیجیتال و بازار یابی در فضای کسب و کار ایجاد کرده است توجه و آشنایی داشته باشید.

صابری خواستار معرفی مهارت های مورد تقاضای بازار کار به دانشجویان از سوی اعضای هیئت علمی و مدیران گروه به دانشجویان شد.

در این مراسم از دانشجویان برتر علمی و اخلاقی آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد رشت  با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی