English

نیمه دوم آذر؛

بزرگ ترین جشنواره هنرجویی کشور در رشت برگزار می شود

پنجمین جشنواره هفت، بزرگ ترین جشنواره هنرجویی کشوربخش خصوصی، در دو بخش، 15 الی 17 آذر و 25 الی 29 آذر در رشت برگزار می شود.

بزرگ ترین جشنواره هنرجویی کشور در رشت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان پیش از ظهر امروز در نشست خبری پنجمین جشنواره هفت به عنوان بزرگ ترین جشنواره هنرجویی در سطح کشور در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: در جهان امروز برای ارائه هرچه بهتر امور باید به اصل و تاثیر بوم شناختی، جامعه شناسی و… توجه ویژه داشت.

وی با بیان اینکه مراکز دولتی نباید در امور مربوط به همگانی کردن هنر دخالت کنند، بیان کرد: مراکز دولتی می بایست به عنوان کارگزاران نقش راهبردی و نظارتی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هنر در اصل باید توسط مردم اجرا شود و دخالت در تولید هنر در هیچ جای دنیا مرسوم نبوده است، گفت: هنرمندان مشکلات جامعه و مردم را عملا در کار هنری خود بیان می کنند و راهکارهایی را ارائه می دهند.

فاضلی با بیان اینکه هنر به معنای چگونه گفتن است، ابراز کرد: با توجه به اینکه جامعه مجموعه ای از اقشار مختلف است جشنواره هفت گروه کودکان، جوانان و بزرگسالان را با موضوعیت های وحشت در ازدواج، عصبانیت، تنش درونی، محیط زیست، موبایل، فضای مجازی، مصرف کالای فرهنگی و… را شامل می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: جامعه باید به سمت و سویی سوق پیدا کند که افراد در آن بر اساس اقتدار درونی خود در جامعه و حتی در تنهایی خود عمل کند.

فاضلی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات ناشی از عدم فرهنگ سازی مناسب و کافی است، گفت: اشکال کار در این است که اول تکنولوژی را وارد کردیم و هنوز فرهنگ سازی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه نقد ارزش نهادن بر یک چیز است و زبان خاص خود را دارد، افرود: پرونده معصومیت با ۱۴ائمه معصوم بسته شده است و همه ما کم و کاستی هایی داریم بر این اساس نقد باید نشان دادن مجموعه کاستی ها و خوبی ها باشد.

فاضلی با اشاره به هویت و شناسنامه ایرانیان که تلفیقی از هویت اسلامی و ایرانی است، بیان کرد: داستان های شاهنامه هویت همراه و شناسنامه ملی ایرانیان است که سینه به سینه به نسل های آینده نیز انتقال پیدا می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به نمایش های کمدی در جشنواره هفت و در تعریف طنز، اذعان کرد: نمایش و مطالب کمدی مجموعه ای از طنز و التیام روحی است که با مباحث جامعه پیوند خورده است.

وی با بیان اینکه موسیقی ایرانیان منشاء در هوش آنان دارد، افزود: حفظ ردیف های موسیقی در زبان تعزیه نشان دهنده هوش و سلیقه هنری مردم این مرز و بوم است.

فاضلی با اشاره به طبیعت و جاذبه های متنوع گیلان بیان کرد: گیلان تابلویی خدادادی از هنر خداوند است که با وجود دومیلیون و اندی جمعیت و چنین جاذبه هایی بیکاری در آن غیرقابل درک است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: بیکاری و مشکلات غیرقابل انکار است ولی گرفتاری ما از بخش عدم فرهنگ سازی است، تحصیلکرده ها فقط به دنبال استخدام هستند در صورتیکه راه حل مشکلات گیلان بهره برداری و استفاده از جاذبه های استان گیلان است.

وی درباره آموزشگاه های سینمایی بیان کرد: آموزشگاه های سینمایی علاوه بر هنر، نمایش، آموزش و… باید در آنها اصل بازنمایی هنری به وقوع بپیوندد و عرصه برای کسانی که در جهت بیان مشکلات جامعه به به زبان هنر هستند فراهم شود.

علی حلوی دبیر جشنواره هفت در ادامه این مراسم در تشریح این جشنواره، اظهار کرد: جشنواره هفت در طول سال های اخیر از لحاظ سطح کمی و کیفی و تنوع آیتم تغییراتی داشته است.

وی با بیان اینکه این جشنواره امسال ۸ روز و در دوبخش مختلف برگزار می شود، افزود: جشنواره هفت در مرحله اول از پانزدهم تا هفدهم آذر ماه و در مرحله بعد از ۲۵ تا ۲۹آذرماه در سالن شهید انصاری به صورت رایگان در معرض نمایش عموم با آیتم های مختلف خواهد پرداخت.

به گزارش موج، پنجمین جشنواره هفت در زمینه های فیلم کوتاه، رادیو ئتاتر، نمایش های کاگاهی، اجرای فرم های نمایشی، اجرای استند آپ کمدی، دوبله همزمان با فیلم... در نیمه دوم اذر در مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار می شود.

بازدید برای عموم همشهریان نیز رایگان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه